Avaya, wereldwijd leverancier in communicatieoplossingen, software en services voor zakelijke omgevingen presenteerde op haar jaarlijks Channel Partner Conferentie in Berlijn nieuwe initiatieven om haar meest loyale en succesvolle channelpartners extra erkenning en beloning te bieden.
Het Avaya Connect partnerprogramma speelt in op de veranderende dynamiek van het verkoopkanaal en zorgt ervoor dat partners van Avaya zijn uitgerust om klanten de beste en breedst mogelijke oplossingen te leveren. Het nieuwe programma versterkt de kennis en kunde, de klantgerichtheid en de concurrentiekracht van channelpartners door het accent te leggen op innovatie en waarde creatie en wordt ondersteund door de ruim 60 nieuwe producten die Avaya in de afgelopen achttien maanden uitbracht.
Avaya voegt een aantal nieuwe elementen toe aan het Avaya Connect programma. De nieuwe "Partner in Customer Excellence"-status biedt channelpartners die significant hogere scoren op gebied van klanttevredenheid een concrete beloning. Klanttevredenheid is nu een kritisch element bij het bepalen van het partner-statusniveau en de nieuwe categorie is een blijk van erkenning voor partners die zich hierin onderscheiden. Partners in Excellence krijgen een prominente plaats in de Avaya Partner Locator.
Een nieuwe benchmarkingtool laat channelpartners zien hoe ze presteren ten opzichte van het sectorgemiddelde. De tool genereert gepersonaliseerde rapporten, die inzicht geven in hun sterktes, maar ook laten zien op welke punten ze zich kunnen verbeteren met behulp van trainingen en andere faciliteiten die het Avaya Connect-programma biedt.
Avaya OneSource bundelt wereldwijd tools, prijzen en operationele processen in één workflow. Deze tool levert partners aanzienlijke efficiency winst op en wordt in het boekjaar 2012 wereldwijd uitgerold.
Verder is er een uitrol van het Multinational Channel Deal-initiatief door heel EMEA, zodat partners zich beter kunnen aanbieden op grootschalige projecten, zonder dat ze zwaar moeten investeren in landen waar ze van oudsher niet of nauwelijks aanwezig zijn.
John van der Velden Managing Director bij Avaya Nederland B.V.’We nemen obstakels weg en stellen ons nog toegankelijker op, zodat de beste en slimste partners nog gemakkelijker zaken met ons kunnen doen. Avaya blijft zich sterk focussen op bedrijfscommunicatieprocessen en open standaarden. We blijven ons sterk maken voor opleiding en ondersteuning van die partners die onze passie en visie delen. Ik ben ervan overtuigd dat deze gezamenlijke gedrevenheid ons komend jaar recordresultaten gaat opleveren.’