Managed hosting door True

Dienstverlener voert het nieuwe werken verder door

Sogeti schrapt 57 banen in Nederland

 

Ict-dienstverlener Sogeti gaat in Nederland reorganiseren, waardoor 57 directie-, management- en staffuncties vervallen. Het bedrijf brengt het aantal divisies terug van acht naar vier en ook worden er intern mensen verschoven. Directeur Jeroen Versteeg wil Sogeti zo ‘slagvaardiger maken om sneller te kunnen schakelen in een veranderende markt’.

Sogeti trommelde op 10 november 2011 het personeel op in de Amsterdamse RAI om tekst en uitleg te geven over de organisatorische aanpassingen. Na het herstructureren van de organisatie heeft Sogeti nog divisies voor de solutions-aanpak, applicaties (met daarin offshoring), infrastructuurdienstverlening (inclusief hi-tech) en software control met testing. De dienstverlener gaat ook enkele verkoopafdelingen samenvoegen.

Geen ontslagen onder professionals

Doordat Sogeti met minder divisies gaat werken, wordt het aantal directieleden teruggebracht van zeventien naar elf. Hiermee vervalt de huidige tweelaagse directiestructuur. Deze reducering sijpelt volgens een woordvoerder van het bedrijf door naar de management- en staffuncties daaronder. Zij benadrukt dat er geen ontslagen vallen onder de professionals en dat het aantal van 57 nog geen 2 procent is op het totaal van 3126 arbeidsplaatsen. Wel moet zij erkennen dat de ontslagen vallen in de driehonderd tot vierhonderd aansturende en ondersteunende functies.

In de toelichting aan het personeel geeft Sogeti aan dat er meer geïnvesteerd gaat worden in de ontwikkeling van gestandaardiseerde oplossingen en services op het gebied van Microsoft en Java. Verder is het plan om meer in te zetten op de testing-markt. Project- en implementatiedienstverlening wordt getransformeerd naar business- en technologiespecifieke services op dit gebied. Tot slot gaat Sogeti zich in zijn applicatiedienstverlening meer richten op het beheer van applicaties.

Het nieuwe werken

Op het gebeid van het nieuwe werken kondigde Sogeti ook nieuwe zaken aan. Momenteel wordt er al locatieonafhankelijk gewerkt, maar de dienstverlener gaat nu ook de privéapparaten van medewerkers ondersteunen (red. bring your own device, BYOD) en wordt een actiever gebruik van social media gestimuleerd.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/4267959). © Jaarbeurs IT Media.

?

 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.