— Ingram Micro zet in op Value door de positionering van Advanced Solutions. Het totaalconcept beslaat thema’s als Virtualisatie, Unified Communications en Cloud. Ruim 50 medewerkers worden ingezet op de services die gekoppeld zijn aan de Value oplossingen. Met ingang van 1 oktober wordt Thijs Vink benoemd tot Senior Manager Value Business & Marketing. Vink is al werkzaam binnen Ingram Micro als Marketing Manager.
Advanced Solutions bestaan uit een bundeling van nieuwe en bestaande diensten rondom Value oplossingen. Onderdelen van die diensten zijn o.a. de IM Academy (i.s.m. Didactive en Fastlane), het ondersteunen van resellers in end user marketing, het opzetten van Experience Centres en het Channel Transformation initiatief.
Thijs Vink kijkt uit naar de nieuwe uitdaging. "Ingram Micro zet met Advanced Solutions zwaar in op Value. We koppelen gefragmenteerde Value diensten die we nu al bieden aan nieuw op te zetten dienstverlening. We investeren serieus in Advanced Solutions door ruim 50 medewerkers dedicated in te zetten op onze Value propositie, en die hebben maar één doel en dat is de reseller ondersteunen in het succesvol doen van Value business. Een voorbeeld van ondersteuning voor resellers is het Experience Centre, waar zij eindgebruikers kunnen uitnodigen om de technische oplossing in werking te zien. Daarbij kunnen ze gebruikmaken van onze expertise. Een ander voorbeeld is www.channeltransformation.com, waarmee we resellers helpen hun business model aan te passen aan de mogelijkheden van Cloud. En dit is nog maar een bescheiden greep uit het complete spectrum dat we resellers gaan bieden."
"We merken dat er door de bundeling van krachten een sneeuwbaleffect ontstaat en dat we voor steeds meer leveranciers en resellers een logische ‘place to go’ worden als het gaat om Value oplossingen. Ik sta met mijn team te trappelen om de beloftes waar te maken."