Verschillende clouddiensten van Microsoft, waaronder Office 365, Hotmail en SkyDrive, waren vrijdagochtend 9 september 2011 onbereikbaar. Microsoft zegt dat alle diensten inmiddels weer in de lucht zijn. Het is vooralsnog onbekend wat de storing heeft veroorzaakt.
Microsoft liet 's morgens vroeg via Twitter weten dat er zich een storing bij zijn online diensten had voorgedaan en dat er aan een oplossing gewerkt werd. Een uur later werd er een ‘fix' uitgerold om de problemen met Hotmail, SkyDrive en andere Live-domeinen op te lossen.
Microsoft BPOS
Wat de precieze aanleiding van de storing is geweest, is nog onduidelijk. Mogelijk dat een grote stroomstoring in het Amerikaanse San Diego de boosdoener ervan is, maar dat wordt vooralsnog niet bevestigd.
Op 7 augustus 2011 had Microsoft een storing in zijn gehoste Office-pakket Business Productivity Online Suite (BPOS). Aanstichter hiervan was blikseminslag, waardoor het Ierse datacenter in Dublin zeven uur plat lag. Ook Amazon's EC2-clouddienst kampte met een storing door dezelfde blikseminslag.
In samenwerking met Datanews