Het partnerevenement van Tech Data, dat op 9 januari in de Darling Market te Rijswijk plaatsvindt, krijgt het thema bouwen aan new business mee.
De distributeur heeft voor het evenement gekozen voor een gulden middenweg tussen de seminars die Ingram Micro eerder dit jaar organiseerde en het feest van Actebis dat vorige maand plaatsvond. We organiseren vanaf drie uur een productgerichte beurs met 45 leveranciers, waarbij voor het eerst ook aandacht wordt gegeven aan de consumentenmarkt, en een aantal seminars, vertelt John Verhoek, marketing manager van Tech Data. Er wordt veel gesproken over back to basics, en in deze seminars bespreken we of deze basics nog aansluiten bij de distributeurs en vendors. Bovendien zal Tech Data haar vernieuwde partnerprogramma presenteren. Het TDExpert-programma zal onder de nieuwe naam Tech Select meer channel-marketing en verkoopondersteuning gaan behelzen. We presenteren ook de nieuwe loten aan onze internetboom: eCRMA, ofwel elektronische afhandeling van RMAs, en een track & trace-optie waarmee bestellingen gevolgd kunnen worden, aldus Verhoek. Tijdens de dag zal er een forumdiscussie plaatsvinden onder leiding van Arnold Heertje. We willen de resellers uitnodigen deel te nemen aan een discussie over hoe de zaken efficiënter uitgevoerd kunnen worden, wat de groeimarkten zijn en het keren van het economische tij, legt Verhoek uit. Het forum bestaat naast Eric Tijssen van Microsoft, Guus Budel van Citee, Hans de Jong van HP en Tech Datas eigen Martijn Brand uit de hoofdredacteuren van de toonaangevende resellervakbladen. Verhoek verwacht 1200 resellers tijdens de dag, en in de avond, wanneer het feest losbarst, 2000 bezoekers. Deze kunnen dan uitzien naar optredens van onder andere de Divas of Dance, De Hever Band en The Gibson Brothers.
Lees ook