Managed hosting door True

Claim van ton dreigt voor Klikwork

LinkIT en PQR laken guerrilla-actie

 

De guerrilla-actie die ict-recruiter Klikwork uitvoerde bij twintig ict-bedrijven, valt niet overal in goede aarde. Dienstverlener LinkIT heeft vermoedelijk schade aan een nieuwe trap die voor 100.000 euro is aangeschaft en PQR overweegt ‘verdere stappen'. In de nacht van 31 maart op 1 april 2011 werd op de stoep een tekst gespoten die direct was gericht aan de ict'ers van het bedrijf. Sommige bedrijven haalden hun neus voor de actie op. Andere dienstverleners waren dus ‘not amused'.

‘Wij zijn niet blij met deze actie', zegt een woordvoerder van infrastructuurdienstverlener PQR. ‘Dit is absoluut niet gepast. Ze proberen gewoon ons personeel te werven. We overwegen in ieder geval verdere stappen.' Wat die stappen zijn wil het bedrijf niet zeggen. Wel laat de woordvoerder weten dat de gespoten tekst blijft staan. ‘Wie de troep maakt, moet het opruimen. Ze komen maar terug.'

Schade

Klikwork ICT Recruitment ging in de nacht van 31 maart op 1 april 2011 langs twintig ict-bedrijven om daar een tekst op de stoep voor de hoofdingang te spuiten. ‘Ict'er, spring is in the air.' Volgens de recruiter is het een ludieke actie die tot naamsbekendheid als ict-werkgever moet leiden. Verschillende bedrijven kregen een bezoek, waaronder Sogeti, Inter Access, Qwise, BrainForce, PQR, LinkIT, Qurius en NetSourcing.

Bij LinkiT was de grootste antipathie voor de marketingactie. De ict-dienstverlener had net een nieuwe trap ter waarde van een ton euro aangeschaft die vier keer moet worden nabehandeld. Twee keer moesten nog worden gedaan, waardoor de stof nog poreus was. Het krijt dat Klikwork gebruikte, is nu in de trap getrokken en het is maar de vraag of dit er nog uit gaat. ‘We kunnen nu nog niet zien of we blijvend schade hebben', zegt een woordvoerder, ‘maar als dit zo is, dan stellen we ze hiervoor zeker aansprakelijk.'

Wortell

Bij Qurius wordt de soep niet zo heel heet gegeten. Ze zien daar de grap van de actie niet. Bij Qwise is het de betrokkenen niet eens opgevallen dat er iets op de stoep was gespoten. Wortell kwam er met een gelukje vanaf, door wegwerkzaamheden kon het kantoor niet worden bereikt. Bij Sogeti is de tekst opgevallen en wordt de beveiliging van het bedrijventerrein aangesproken hoe deze actie kon plaatsvinden. 's Nachts is namelijk het terrein afgesloten, maar toch kon er op de stoep worden gespoten.

Overigens verliep de guerrilla-actie niet vlekkeloos. Gepland was dat de actie om 04.00 uur 's nachts zou worden afgerond, maar dit liep twee uur uit. Er was met een auto over een pakket ochtendkranten van de Volkskrant heengereden waardoor de auto moest worden weggesleept. Van de actie is een video gemaakt.

Spring is in the air - Klikwork

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/3866586). © Jaarbeurs IT Media.

?

 

Reacties

vooral die opmerking van PQR dat ze hun personeel proberen te werven...ze doen zelf ook niet anders dus vindt het een beetje jammer van ze om zo'n uitspraak te doen.
Verder een erg leuke(minder leuk van de trap) ludieke actie!

Zomaar een balletje opgooien, maar: Hoeveel uur moet een PQR ICT-er werken om voor zijn baas een trap van 100.000,- euro terug te verdienen?

Jeffrey, De trap is niet van PQR maar van LinkiT.
Uiteraard stelt LinkiT het zeer op prijs dat een PQR-medewerker zich beschikbaar stelt om dit terug te verdienen.
On topic: Hoe ludiek de actie ook mag zijn, van andermans eigendommen dien je af te blijven.

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.