Managed hosting door True

baZoeKa verbetert dienstverlening voor partners

 

Distributie Service Provider baZoeKa verbetert de dienstverlening richting leveranciers, providers en dealers dankzij het nieuwe platform van ODS2. Tal van verkoopbevorderende functionaliteiten zijn toegevoegd, zoals verkoopgerichte bestelformulieren en een vernieuwd ticketingsysteem. Het nieuwe platform heeft vanaf het eerste moment geleid tot meer verkopen over de volle breedte van de markt.

baZoeKa is een landelijk opererende online Distributie Service Provider van alle diensten voor in en om het huis, zoals breedbandinternet, digitale tv, mobiel internet, energie en domoticadiensten. Het bedrijf uit Enschede werkt samen met vrijwel alle Nederlandse providers en beschikt over meer dan tweeduizend aangesloten zakelijke dealers. De Distributie Service Provider had de processen met zijn providers en dealers al volledig geautomatiseerd. Processen als orderverwerking en decentrale bonusuitbetalingen verlopen zonder handmatige interventie.
Met de migratie naar het nieuwe aanmeldportaal van ODS2 realiseert baZoeKa tal van verbeteringen voor zijn dealers en providers:
- Een persoonlijk dashboard. Het is nu mogelijk voor de dealer om een eigen startpagina op baZoeKa in te richten; dus puur met die informatie die hij of zij belangrijk vindt.
- Overzichtelijker informatie van de beschikbare abonnementen. Voor de verkopende partijen is het in een oogopslag duidelijk welke abonnementen zij kunnen aanbieden; tevens kunnen de dealers nu eenvoudig hun klanten alle verschillen tussen de abonnementen tonen.
- Verkoopgerichte bestelformulieren. Met meer cross- en upsell mogelijkheden. Alle opties die de klant kiest worden direct meegenomen in de pakketsamenstelling, waardoor de klant altijd op de hoogte is van de daadwerkelijke kosten.
- Overzichtelijke contracten. De klant krijgt automatisch een bevestigingsmail met daarbij een nieuw contractformat: helderder en eenduidiger.
- Diverse nieuwe rapportageopties. Hierdoor ontstaat voor iedere dealer real-time inzicht in de verkopen, incentive scores en verdiende bonussen. Bovendien is de grafische weergave verbeterd.
- Vernieuwd ticketingsysteem. Met deze module wordt het contact tussen providers en dealers enerzijds en baZoeKa anderzijds verbeterd.
Mark Hekkelman, algemeen directeur van baZoeKa, over het nieuwe platform: ‘Niet alleen wijzelf zien dat we onze dienstverlening richting providers en dealers naar een nog hoger niveau hebben getild. Ook de providers en dealers waar wij zaken mee doen, zijn zeer te spreken over de nieuwe mogelijkheden. Dit blijkt wel uit het feit dat er meer wordt verkocht sinds we de nieuwe portal hebben. En dat overtreft onze eigen verwachtingen. Het op niveau houden van de verkoop tijdens een ‘verbouwing' is al fantastisch, maar een stijging is echt ongekend.'
De reden voor de toegenomen verkopen schrijft Mark Hekkelman toe aan de eenvoud en laagdrempeligheid van het nieuwe platform, maar ook aan de nieuwsgierigheid en prikkeling van de dealers: ‘In de laatste weken voor de migratie hebben we intensief gecommuniceerd met onze dealers. Hierdoor zijn ‘slapende' dealers weer actief geworden en zijn dealers tevens geprikkeld na te denken over de vraag waar de kansen als ondernemer liggen met diensten voor in en om het huis.'

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/3755534). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.