Managed hosting door True

'Resellers niet altijd voorbereid op cloud computing'

 

Bijna tweederde van grootzakelijke klanten vindt dat ict-dienstverleners niet goed voorbereid zijn om hen te ondersteunen op het gebied van cloud computing. Dit meldt het Amerikaans onderzoeksbureau Chadwick Martin Bailey (CMB).

In een het CMB Tech Pulse survey zijn 247 it-beslissers ondervraagd over hun mening over en verwachting van cloud computing. 54 procent van de ondervraagden vindt dat hun kanaalpartners meer trainingen zouden moeten volgen op het gebied van cloud computing, waardoor ze beter zijn voorbereid. 12 procent van de ondervraagden vindt dat veel partners helemaal niet zijn voorbereid op op cloud computing. 34 procent zeg dat partners wel goed voorbereid zijn. 28 procent van de ondervraagden maakt plannen voor cloud computing. De respondenten zeggen dat het aantal workloads op cloud-architecturen zal verdubbelen.

De meeste it-afdelingen gaan voor interne cloud oplossingen, ofwel private clouds. Het gaat hierbij meestal om samenwerkingssoftware, databases, zakelijke e-mail en online agenda's.

Wel zijn er onder de respondenten zorgen over migratie naar de cloud, zoals security en het kostenplaatje. Leveranciers van cloud computing-oplossingen moeten dus beter hun best doen om veilige en simpele prijsmodellen aan te bieden, aldus CMB.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/3679718). © Jaarbeurs IT Media.

?

 

Reacties

Dit is wel een beetje een 'open deur' onderzoek uitkomst. De gehele geschiedenis van de IT sector toont aan dat resellers, de uitzonderingen daar gelaten, altijd achter de feiten aanlopen. Ten eerste heeft dit te maken met het zogenaamde 'leven bij de dag' en verder worden trends als Cloud ook gepushed door de vendors en wordt een reseller derhalve geforceerd om mee te gaan of af te vallen. Daarbij komen de hoge investeringen die resellers telkens moeten doen om hun technisch personeel qua kennis up to date te houden. Het zou de vendors sieren wanneer zij niet alleen omzet uit het kanaal halen, maar er ook meer kennis in zouden stoppen.

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.