Managed hosting door True

AT&T levert Shell unified ommunications-diensten

 

AT&T gaat Shell unified communications (uc)-diensten leveren, om de 150.000 gebruikers van Shell in meer dan negentig landen te ondersteunen. Het driejarig contract heeft een waarde van negentig miljoen dollar en is een concrete uitwerking van een deel van in 2008 gesloten megadeal van 1,6 miljard dollar tussen beide partijen.

AT&T beweert dat de Shell-oplossing de tot op heden grootste unified communications-implementatie bij een zakelijke klant is. Shell verwacht veel van de uc-werkplekdienst: het moet ervoor zorgen dat interne communicatie verbetert, wat een positief effect zou moeten hebben op de externe samenwerking en de productiviteit.

De Amerikaanse telcogigant sloot in 2008 een uitbestedingsovereenkomst met Shell voor het leveren van infrastructuur- en telecomdiensten. Het contract heeft een geschatte waarde van 1,6 miljard dollar. De levering van uc-diensten is hier een onderdeel van. AT&T baseert zijn oplossing, bestaande uit een geïntegreerde set van data-, spraak- en videomogelijkheden, op Microsoft's Office Communications Server 2007 R2.

Begin deze maand is de uitrol begonnen. AT&T beheert de uc-oplossing vanuit datacentra in Nederland, de Verenigde Staten en Singapore. Tot de beheerdiensten behoren ook een 'disaster recovery'-oplossing en een wereldwijde 24x7-ondersteuning (het 'volg de zon'-principe).

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/3358112). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste resellernieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.