IBM heeft zijn midmarket channel strategie voor 2010 bekend gemaakt. Hierbij wordt 130 miljoen dollar uitgegeven en nauw samengewerkt met partners.
Dit meldt de Amerikaanse CRN. IBM trekt dit jaar 130 miljoen dollar uit voor marketing en demand-generation programma's die gericht zijn op channel partners, zodat ze meer in de midmarket kunnen verkopen.
Een cross-IBM team ontwikkelt hierbij voor partners zogenaamde 'building block' systemen, met IBM hardware, software en storage technologie. Deze kunnen door de IBM Business Partners aan klanten worden verkocht. In 2010 komen er rond de acht tot tien van deze building blocks. Zo is er een building block voor data protectie diensten. Deze bestaat uit IBM Tivoli Storage Manager, System x server, System Storage DS3200 en een financiering van IBM.
IBM zegt dat de wereldwijde midmarket goed is voor 152 miljard dollar. In Nederland worden de IBM Business Partners ook ondersteund om meer zaken te doen in de midmarket. Doel zijn bedrijven met 100 tot 1000 werkplekken die de building blocks van IBM gaan gebruiken. IBM Territory Bussiness Partner Representatives gaan de partners aansturen.
Lees ook