De HP SPO organisatie is per 1 november gekoppeld aan de Business Units. Zo zegt HP slagvaardiger te zijn met een specialistische focus op de markt en zijn er kortere lijnen met de business units, sales en marketing. De functie van HP SPO baas Pieter van Woerden is geschrapt.
HP SPO is volgens HP niet opgeheven; de organisatie zet zich gewoon voort, alleen in een andere vorm. Feit is wel dat de naam HP SPO binnen de HP-organisatie niet meer wordt gebruikt. Eerder werd bekend dat de functie van Pieter van Woerden is vervallen.
De channel verantwoordelijkheid ligt voor PSG bij Hjalmar van Veen, voor IPG bij Gwen Wientjes en voor ESSN bij Jeffrey Raskeyn.
Rob Idink, verantwoordelijk voor de PSG Business unit waar PSG channel onder valt, zegt dat de nieuwe aanpassingen nodig zijn om partners beter te ondersteunen. Verder is er meer en breder channel focus vanuit PSG, IPG en ESSN, onder andere doordat HP een breed portfolio heeft en er meer focus ligt op sales specialisme.
HP zegt verder te blijven investeren in de channel, onder andere met HP Smart Portal. Partners zijn volgens Rob Idink positief over de nieuwe stappen. "HP kan nu sneller met hen schakelen."
Lees ook