CA kondigt deze week belangrijke veranderingen in haar parnterprogramma aan. Belangrijke onderdelen van het programma zijn gratis training en certificering en meer lead generatie door de fabrikant.
In een gesprek met CRN vertelde Sanjay Kumar, CEO van CA, dat een goed functionerend partnerprogramma zeer belangrijk is voor CA. We hebben al verschillende programmas gehad, sommige waren succesvol, andere niet. Het is belangrijk steeds weer verbeteringen aan te brengen. Kumar is duidelijk in zijn doelstellingen: we willen meer via partners verkopen. Het nieuwe programma moet er vooral voor zorgen dat parnters meerdere producten en oplossingen combineren.
Wat in het oude programma goed was, moet vooral blijven, stelt Kumar: I wilde absoluut dat in het nieuwe programma genoeg focus zou blijven op storage, omdat dit zeer belangrijk is voor ons.
De CEO geeft aan dat hij over zes maanden zal weten of het nieuwe programma succesvol is. Ik hoop dat partners over een maand of drie weten hoe het programma werkt en eerste ervaringen er mee op hebben gedaan. Over zes maanden hoop ik dat het nieuwe programma zichtbaar wordt in goede verkoopresultaten.
Tijdens de editie van CA World vorig jaar introduceerde CA het kanaalprogramma voor BrightStor. Kumar is niet onverdeeld gelukkig met de resultaten: Er zijn veel partners die het goed heben opgepakt, maar helaas ook veel te veel wat ik noem one-deal shoppers die een enkele keer iets verkocht hebben. Dat heeft ons als fabrikant veel tijd en energie gekost. Let wel: ik verkoop graag via het kanaal, maar wel aan toegewijde partners. De boodschap moet zijn dat we partners willen die reageren, anders geven we een deal liever aan iemand anders, dan gunnen we een dealer die follow-up wil geven aan een lead en een langdurige relatie met ons aan wil gaan de lead.