Managed hosting door True

Opel en AOL in tweejarig marketingpact

 

HAARLEM - De Duitse autofabrikant Opel, onderdeel van General Motors, en AOL Time Warner gaan een twee jaar durende samenwerking aan.

De samenwerking houdt in dat auto’s van het merk Opel worden aangeprezen via AOL’s internetsites. Dit meldt The Wall Street Journal. Bovendien zouden beide concerns plannen koesteren om internettoegang vanuit auto’s te ontwikkelen. Volgens ingewijden zou Opel aan AOL tussen de 4,3 miljoen en 8,7 miljoen dollar betalen voor het project, dat officieel begint tijdens de Frankfurt Motor Show in september dit jaar. Andere automerken zullen na de deal nog steeds op de AOL-sites te vinden zijn, maar Opel krijgt de positie van een zogeheten ’Premium AOL Partner’, waardoor het toegang krijgt tot de meest gunstige advertentieposities op de sites van AOL. De overeenkomst blijft in eerste instantie alleen beperkt tot de sites van AOL Duitsland, maar de verwachting is dat de samenwerkingsdeal snel zal worden uitgebreid naar de rest van Europa. De overeenkomst tussen Opel en AOL lijkt sterk op de marketingsamenwerking die moederconcenrn General Motors nu al met America Online heeft. Volgens ingewijden blijft de samenwerking tussen Opel en AOL wellicht niet alleen beperkt tot marketingacties, maar kan de deal ook worden uitgebreid naar de gezamenlijke ontwikkeling van technologische toepassingen, zoals het installeren van internettoegang in auto’s of een informatiesysteem waarbij klanten ’real time’ kunnen zien in welke fase van het productieproces hun eenmaal bestelde auto zit en wanneer deze bij hun dealer wordt afgeleverd.   Marten Dijkstra

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/14682). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.