Met de aanzienlijke prijsverlagingen, die Microsoft doorvoert op de Business Productivity Online Suite (BPOS) en Exchange Online, zijn niet alle hosting partners blij.
Dit meldt de Duitse CRN op basis van uitspraken van Amerikaanse en Duitse partners. Sommige Duitse partners zijn verrast en niet blij met de prijsverlagingen. Aan de andere kant begrijpen partners de prijsverlaging en waarderen ze de steun van Microsoft. BPOS neemt het op tegen Google Apps. Laatst verloor Microsoft BPOS een tender tegen Google rond 30.000 clients bij de gemeente Los Angeles. Google won deze deal.
Aan de andere kant heeft Microsoft ook klanten gewonnen, zoals McDonald's, Aon Corporation, Hallmark Cards, het Zweedse Rode Kruis en in Nederland NOC*NSF, Helvoet, RET, RWG (Maasvlakte 2) en SkyTeam Alliance. Zij hebben voor BPOS gekozen vanwege de uitgebreide mogelijkheden, de flexibiliteit en de waarde die deze oplossingen bieden - online, binnen het bedrijf of een combinatie van beide. In een jaar tijd biedt Microsoft nu in 36 landen BPOS aan, met in totaal meer dan een miljoen gebruikers.
Lees ook