Microsoft partners doen het goed in Nederland en de rest van West-Europa. Alleen de verkoop van Dynamics kan beter. Nieuwe kansen liggen verder in de verkoop van Unified Communications.
Dit zegt Pierre Liautaud, vice president van Microsoft Western Europe, in een gesprek met CRN Nederland tijdens het Worldwide Partner Conference (WPC) in Denver. "Het gaat goed met Microsoft in de West-Europa. Na de Noord-Amerikaanse markt zijn wij de grootste regio voor Microsoft. Maar we kunnen nog veel verder groeien. Bijvoorbeeld met de zakelijke software van Microsoft Dynamics. Daar hebben we nog geen volledige capaciteit aan partners en aantal klanten. We hebben weliswaar grote klanten, maar we kunnen nog veel meer klanten uit het mkb halen. Daarvoor hebben we de Microsoft Dynamics Entrepreneur Solution versie voor ontwikkeld (Deze oplossing wordt verkocht door Cees Poortman van Xdis in Nederland, red)."
Een andere groeimarkt waar Microsoft partners aan de slag kunnen is Unified Communications, aldus Liautaud. "We moeten daar goede partners voor hebben, die weten hoe ze onze oplossingen moeten verkopen. Daarbij zijn telecom partners heel belangrijk. Ik denk dat onze Unified Communications (UC) strategie goed kan lopen in landen waar veel breedband is, dus ook in Nederland."
Liautaud benadrukt dat de komende jaren nauw met partners wordt samengewerkt, reagerend op gevoelens bij partners dat Microsoft door de Live strategie meer direct zou gaan verkopen. "Microsoft bestaat sinds 1977 en we zijn gegroeid dankzij partners. Dat blijft zo. Partners kunnen blijven groeien met onze software en services. Ceo Steve Balmer zegt tegen partners dan ook niks voor niks: ‘Jullie succes is ons succes'."