Managed hosting door True

TCS neemt crm-oplossing Zendesk op in portfolio

 

CRM

De Indiase ict-dienstverlener Tata Consultancy Services (TCS) gaat de crm-oplossingen van de van origine Deense leverancier Zendesk aanbieden. Concreet betekent de samenwerking dat de consultancy-, implementatie- en optimalisatiediensten van TCS gekoppeld worden aan de crm-producten van Zendesk.

De kersverse partners willen op deze manier efficiënter tegemoet komen aan de steeds complexer wordende technische eisen van organisaties wereldwijd en krachtige crm-oplossingen en integraties op maat te leveren. Dit hebben beide partijen vandaag bekendgemaakt tijdens de virtuele conferentie Relater. Deze vervangt de Relate conferentie die deze maand in Miami plaats zou vinden.

Ricardo Moreno, binnen Zendesk verantwoordelijk voor de wereldwijde allianties, geeft aan dat het partnerschap de crm-leverancier de kans geeft om de klantervaring bij ’s werelds grootste bedrijven te verbeteren. Ook wil het bedrijf samen met TCS een bijdrage leveren aan de gehele digitale transformatie bij deze organisaties.

Zendesk levert onder meer crm-oplossingen aan het Nederlandse Picnic en Fonq. In België zijn DPG Media en VTM Go klant.

Support Suite, Sales Suite en Sunshine

Het nieuws over de samenwerking met TCS komt na de recente aankondigingen van Zendesk over Support Suite, Sales Suite en Sunshine. Zo is de Zendesk Support Suite uitgebreid en biedt het nu communicatie via nieuwe social messaging-kanalen en betere omnichannel-functies voor servicemedewerkers, waardoor bedrijven zich volgens de leverancier kunnen focussen op klantgesprekken ongeacht het communicatiekanaal. Daarnaast kunnen bedrijven individuele service bieden door relevante informatie uit externe gegevensbronnen in Sunshine, het open crm-platform van Zendesk gebouwd op Amazon Web Services (AWS), te gebruiken. Zendesk legt zich ook toe op tools voor verkoopmedewerkers met de Zendesk Sales Suite. Hiermee kunnen teams zich concentreren op goede klantgesprekken en het sneller sluiten van deals.

Zendesk

Zendesk is in 2007 opgericht in Kopenhagen en heeft een hoofdkantoor in San Francisco. Het bedrijf levert software om klantrelaties te verbeteren. De producten zijn via een open ontwikkelplatform beschikbaar voor implementatie en verdere ontwikkeling. Zendesk heeft ruim 3500 man in dienst, verspreid over zeventien kantoren wereldwijd. Het claimt ruim honderdduizend klanten te hebben, waaronder Box en Lonely Planet. In 2017 opende het bedrijf een Benelux-vestiging in Amsterdam. In België werkt het bedrijf veel samen met zijn partner Premium Plus. 

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/6902166). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt
Vacatures Digital Transformation

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.