Managed hosting door True

E-bot7 maakt groeispurt met ai voor chatbots

 

Aanbieder van ai-diensten voor klantcontact E-bot7 kiest Nederland als springplank voor Europese groei. Het Duitse bedrijf wil via ons land het aanbod van ai-toepassingen voor chatbots uitbreiden naar andere Europese landen zoals België, Frankrijk en Groot-Brittannië. Volgens de aanbieder houden steeds meer bedrijven hun klantenservice 24 uur bereikbaar via een slimme chatbot.

Na één jaar op de Nederlandse markt maakt de aanbieder van ‘conversatie-ai’ de balans op. In juli werd het overgenomen door het Amerikaanse Liveperson. Maar het in München gevestigde bedrijf (opgericht in 2016) blijft onder eigen naam actief. Ook worden de diensten nog steeds vanuit Europese datacentra geleverd.

Onder Amerikaanse vleugels zijn de Europese groeiplannen versneld en wordt er meer ingezet op het ai-platform voor conversatietoepassingen. Groeikansen zijn er volgens het bedrijf volop. Steeds meer klantendiensten breiden namelijk uit met chatbots en software voor ‘intelligente’ interactie met klanten.

Het ai-platform wordt onder meer gebruikt op de Nederlandse vestigingen van internationale klanten, zoals automaker Audi en elektronicagigant Miele. In ons land is ook Allshoes Safety Footwear een nieuwe klant. Er zijn ook toepassingen voor de zorg en in de publieke sector, maar er worden geen namen genoemd van klanten in die sectoren.

Reactiesuggesties

"Vooral op momenten dat er pieken ontstaan in consumentenvragen moet een chatbot zorgen voor verlichting van de customer services medewerkers"

E-bot7 levert zowel aan het mkb als multinationals. Het platform integreert in andere systemen en automatiseert reacties en processen op verschillende kanalen Medewerkers kunnen ook met ai gegenereerde reactiesuggesties ontvangen.

‘Het gaat om chatbots of conversatie-toepassingen die 24 uur per dag verzoeken afhandelen met een betrouwbaar en snel responspercentage. Terugkerende vragen kunnen automatisch beantwoord worden’, legt landendirecteur voor E-bot7 Fred van Westerop uit.

‘Vooral op momenten dat er pieken ontstaan in consumentenvragen moet een chatbot zorgen voor verlichting van de customer services medewerkers’, aldus Van westerop. Dat geldt zowel voor scenario’s in de zorg als bij webwinkels. Hij stelt dat de nieuwe generatie ai-tools E-bot7 vlotter, sneller en slimmer maakt.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/7284101). © Jaarbeurs IT Media.

?

 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste resellernieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.