Het Britse telecomconcern en Box, de Amerikaanse aanbieder van contentmanagement in de cloud, hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. BT gaat de oplossingen van Box aanbieden aan zijn bestaande klanten. Daarnaast willen beide partijen nieuwe digitale mogelijkheden voor klanten creëren op basis van de Cloud Connect-infrastructuur van BT en de contentmanagement-expertise van Box.
De twee bedrijven kondigden hun samenwerking aan op de Box World Tour Europe, een klanten- en partnerbijeenkomst die vandaag in Londen is gehouden. Na ATT in de Verenigde Staten en NTT in Japan is BT alweer de derde grote telecomdienstverlener die in zee gaat met Box.
Box-ceo Aaron Levie en Steve Masters, manager Customer Innovation bij BT, lichtten op het evenement kort toe dat de twee bedrijven verschillende mogelijkheden hebben gevonden om samen te werken. Voorbeelden zijn het opzetten van een verbinding met de cloud via Box en co-selling van Box aan bestaande BT-klanten. 'Met deze samenwerking kunnen Box en BT meer bedrijven in Europa helpen om cloudtechnologie te omarmen en hen de mogelijkheid bieden om waar ook ter wereld verbonden te zijn en samen te werken', aldus een gezamenlijke verklaring.
Veilig
BT is een van de grootste aanbieders van communicatieservices en -oplossingen ter wereld. Met behulp van zijn cloudportfolio en de samenwerking met Box probeert BT klanten op een veilige en eenvoudige manier toegang te geven tot de applicaties en gegevens die ze nodig hebben, waar en wanneer dan ook.
Ook Box legde op zijn evenement de nadruk op het op eenvoudige en veilige manier samenbrengen van medewerkers, informatie en applicaties in de cloud. Het bedrijf claimt inmiddels wereldwijd 71.000 organisaties over de hele wereld te bedienen met het contentmanagementplaform van Box.
Lees ook