Managed hosting door True

Intranet maakt sociale revival door

 

Bedrijven investeren weer in intranetten. Volgens onderzoeksbureau Gartner zal in 2016 de helft van alle grote organisaties over een ‘sociaal’ intranet beschikken, dat in 30 procent van de gevallen net zo essentieel wordt gevonden als e-mail en telefoon.

Zakelijke sociale media zullen de komende jaren de meest gebruikte kanalen worden voor interne communicatie. Door middel van een sociaal intranet zouden medewerkers van organisaties eenvoudiger met elkaar in contact kunnen komen en sneller de juiste informatie bij de juiste mensen kunnen krijgen. Daarnaast zien bedrijven wel heil in toegang tot informele kennis die onder medewerkers wordt gedeeld. Volgens Gartner is de hernieuwde populariteit van het intranet te danken aan het intensieve gebruik van sociale media in de privésfeer. Mensen willen die manier van communiceren doorvoeren in hun zakelijke omgeving. Momenteel bevat 71 van alle intranetten minstens één sociale mediatool, zoals reactiemogelijkheden en instant messaging.

Paddestoelen

Het intranet is ingeburgerd, maar de meeste grote organisaties werken nog met verouderde en dure technologie’, zegt Mujibor de Graaf, directeur van Viadesk, leverancier van samenwerkingssoftware. ‘Voor veel bedrijven heeft de tijd stil gestaan, waardoor ze nu in hoog tempo investeren. Dat zie je terug in de markt; de aanbieders van intranetten en clouddiensten schieten als paddestoelen uit de grond.’

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/5002144). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.