Capgemini en Human Inference zijn een alliantie aangegaan om grote ondernemingen met complexe database-structuren beter van dienst te kunnen zijn. Ze gaan gezamenlijk oplossingen op het gebied van Master Data Management (MDM) voor klantgegevens aanbieden.
Gevolg van de samenwerking tussen dienstverlener Capgemini en aanbieder van datakwaliteitsoplossingen Human Inference is dat bedrijven die behoefte hebben aan een centraal klantbeeld kunnen profiteren van een geïntegreerde aanpak die bestaat uit de Capgemini data-migratie diensten en de Human Inference oplossingen op het gebied van validatie, opschonen, en ontdubbelen van klantdatabases.
Een centraal klantbeeld helpt bedrijven betere resultaten te behalen op het gebied van up- and cross selling. Het controleren van potentiële klanten, zoals nagaan of hun naam op een zwarte lijst voorkomt, wordt eenvoudiger.
Kamiel Beijer, director alliances van Human Inference heeft hoge verwachtingen van de samenwerking met Capgemini. "Wij zien MDM for customer data als een sterk groeiende markt. Bij het besluit om samen te werken zijn beide partijen niet over één nacht ijs gegaan. Human Inference en Capgemini werken al enige tijd samen op datakwaliteits- en MDM for customer data-projecten."