Managed hosting door True

Messagebird neemt 24sessions en Hull over

 

deal handen schudden overeenkomst contract

Messagebird uit Amsterdam, leverancier van omnichannel-oplossingen, neemt stadsgenoot 24sessions over. Het laatste bedrijf stelt bedrijven in staat om met één klik in contact te komen met klanten. Dit gebeurt via directe en embedded mobiele videogesprekken, rechtstreeks vanuit de website van een bedrijf. Ook koopt Messagebird het Amerikaanse Hull, een specialist in analyses van klantdata.

De consument hoeft bij 24sessios zelf niets te installeren. Bij andere zakelijke videodiensten moet een consument eerst een eigen (mobiele) app downloaden. 24sessions profileert zich als een veilige en uitgebreide oplossing voor persoonlijk klantcontact op grote schaal. De Amsterdammers hebben grote bedrijven in de financiële en publieke sector als klant.

Messagebird, begonnen als chatdienst, kan nu ook video aanbieden naast sms, voice, e-mail, ott (over-the-top content: video-on-demand-diensten), social media, live chat en push. Het bedrijf neemt verder Hull over, een customer data platform (cdp) uit Atlanta in de VS. De medewerkers van Hull zullen zich bij het Messagebird cdp-team voegen om gezamenlijk een diepgaande analyselaag te ontwikkelen tussen het uitgebreide kanaalaanbod en de workflow-oplossingen.

Communicatie

'We willen klanten in staat stellen om op een gemakkelijke en probleemloze manier gesprekken met klanten te voeren. Het is dus van cruciaal belang dat we begrijpen waar die klanten zijn en hoe ze graag communiceren', aldus Robert Vis, oprichter en directeur van Messagebird. 'Om dit te weten te komen, moet ons platform in staat zijn product-, marketing- en verkoopdata te verzamelen, samen te brengen en te verrijken en deze informatie te synchroniseren met de workflow.'

De aankondigingen komen slechts twee maanden nadat Messagebird het Londense realtime webtechnologie-bedrijf Pusher overnam, en vier maanden na de aankondiging van de Series C-financiering. Vis haalde vorig jaar bij investeerders al zo'n 170 miljoen euro aan groeikapitaal op, onder meer voor het doen van overnames zoals thans van 24sessions. Messagebird claimt een waardering te hebben van 2,5 miljard euro, waardoor het zich een unicorn mag noemen.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/7159693). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×

Ontvang gratis de nieuwste Computable 100

Doe mee aan het Computable 100 onderzoek!