Managed hosting door True

Servicemanagement-expert Axios in handen van IFS

 

Partners handen boks

IFS, de Zweedse leverancier van enterprise resource planning (erp)-software, neemt Axios Systems uit Edinburgh over. Dit is een ervaren Schotse leverancier van software voor it-servicemanagement en it-assetmanagement, bekend van het product Assyst. IFS noemt de aankoop een belangrijke versterking van zijn servicemanagementportfolio.

Axios is gespecialiseerd in it-servicemanagement (itsm) en it-operatiemanagement (itom). De Assyst-suite ondersteunt de ITIL best practices. De afgelopen jaren investeerde IFS in verschillende servicemanagement-activiteiten, onder meer via de acquisities van Astea, WorkWave, Mplsystems en Field Service Management. Met de overname van Axios Systems verdiept IFS dit portfolio met itsm- en itom-functionaliteiten. Die helpen bedrijven het ontwerp en de automatisering van bedrijfsprocessen en werkstromen te verbeteren.

Axios is in 1988 opgericht door het echtpaar Tasos en Ailsa Symeonides; Tasos emigreerde als kind van  Cyprus naar Schotland. In 1993 staken ze met hun servicebeheerproduct het Kanaal over om eerst een contract binnen te slepen bij de Europese Commissie in Brussel en later in Nederland bij de Rabobank. Ook de provincie Utrecht hapte toe. Inmiddels is Axios Systems internationaal actief met ook een kantoor in de buurt van Washington DC. Bekende klantnamen zijn Aviva, KPMG, FedEx en de Schotse overheid.

IFS Cloud

De erp-leverancier lanceerde eerder deze maand de IFS Cloud, een cloud-omgeving waarbinnen alle producten van IFS met elkaar zijn te verbinden. Het gaat dan om de software voor erp, klantrelatiebeheer, personeelszaken, assetmanagement en buitendienstmanagement. Het platform biedt een gemeenschappelijke gebruikerservaring en gegevensmodel en consistent ondersteuningsaanbod.

De IFS Cloud is zo ontworpen dat voor klanten het aanschaffen, implementeren en updaten van bedrijfssoftware eenvoudiger wordt, belooft de leverancier. IFS brengt tweejaarlijkse releases van functies uit, waardoor klanten de keuze hebben om naar de nieuwste versie over te stappen als hun bedrijf er klaar voor is.

Met betrekking tot Axios Systems kunnen klanten de servicemanagementsoftware van dit bedrijf blijven gebruiken of aanschaffen als best-of-breed oplossing. Daarnaast is het mogelijk functionaliteit van het Asyst-oplossing te integreren met andere functies van de IFS Cloud.  

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/7156529). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×

Ontvang gratis de nieuwste Computable 100

Doe mee aan het Computable 100 onderzoek!