Managed hosting door True

Main gelooft in buitendienst-software van Relyon

 

Deal handen schudden overname

Main Capital heeft een meerderheidsbelang verworven in Relyon uit Nootdorp, leverancier van software voor bedrijven met een mobiele buitendienst. Met de Haagse investeerder aan boord verwacht Relyon sneller te kunnen groeien. Een verdere verbreding van de sectoren waarop men zich richt, alsmede internationalisering liggen in het verschiet.

Patrick Marelis, algemeen directeur Relyon, ziet veel kansen voor expansie. Momenteel ligt de nadruk op het bedienen van bedrijven met tien tot honderd mensen in de buitendienst. Zowel naar boven als naar onder kunnen nieuwe markten worden aangeboord. Thans is Relyon vooral actief in de bouw, installatietechniek en zorg. Aanpalende sectoren kunnen meer omzet brengen.   

Main, de overnamemachine van Charly Zwemstra, staat er bekend om goed softwarebedrijven te kunnen uitbouwen. Maar Relyon gaat niet meteen op het overnamepad. Eerst wordt gekeken welke synergie valt te bereiken met andere softwarebedrijven uit het snel groeiende portfolio van Main Capital. Voorlopig ligt het accent op autonome groei en verdere ontwikkeling van het technologieplatform.  

Volgens Zwemstra behoort field-servicemanagementsoftware tot de hardst groeiende delen van de softwaremarkt. ‘Daarbinnen weet Relyon op een schaalbare manier bovengemiddeld snel te groeien.’ Niet bekend wordt gemaakt hoeveel Main voor het meerderheidsbelang betaalt. Marelis kan wel melden dat de mede-oprichters Michael Speet en Jerry de Rijk eruit zijn gestapt omdat die in een andere fase in hun leven zitten. ‘Ze hebben al enige tijd het roer uit handen gegeven.’

Buitendienst

Relyon levert cloudgebaseerde software die klanten ondersteunt in het optimaliseren van het service- en administratieve proces inclusief de aansturing van de mobiele buitendienst. Het Relyon Service Management Platform faciliteert onder meer het service- en facturatieproces, produceert werkbonnen, beheert klantgegevens en omvat een planningstool met ritplanner. Service managers kunnen in een oogopslag zien wat de status van alle service opdrachten is. 

Momenteel bedient het bedrijf uit Nootdorp ongeveer 175 klanten en meer dan vijfduizend eindgebruikers. De klantenbasis omvat bedrijven zoals Nestle, PCI Nederland, Pirtek en Stulz.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/7127831). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×

Ontvang gratis de nieuwste Computable 100

Doe mee aan het Computable 100 onderzoek!