Managed hosting door True

Windows 11 wordt geschikter voor zakelijk cloudgebruik

Ook nieuwe integraties voor Windows 365

 

Microsoft

Windows 11

Microsoft gaat het ruim een half jaar geleden gelanceerde Windows 11 nog meer geschikt maken voor zakelijke gebruikers die in de cloud willen werken. Nieuwe features zijn op komst die het hybride werken makkelijker en veiliger maken.

‘s Werelds grootste softwarebedrijf heeft gisteren inzicht gegeven in de verdere ontwikkeling van Windows voor gebruik in ondernemingen. De opkomst van thuiswerken in combinatie met werken vanaf een bedrijfsvestiging brengt nieuwe uitdagingen met zich voor de veiligheid van data en toepassingen. Nooit eerder waren de cyberdreigingen zo groot als nu, stelt Panos Panay, chief product officer Windows + Devices. 

Windows 11 krijgt een verbeterde phishing-detectie en -bescherming. Deze zitten ingebouwd in Windows met Defender SmartScreen. Gebruikers worden gewaarschuwd als ze hun Microsoft inlog-gegevens invoeren in malware of een gehackte website.

Ook naar Windows 11 komt applicatiebeheer voor Microsoft Edge. Zo kan meer flexibiliteit worden geboden in hoe en waar werknemers werken. Microsoft komt ook tegemoet aan werknemers die persoonlijke apparaten willen gebruiken om op het werk in te checken of taken uit te voeren. ‘We willen it helpen ervoor te zorgen dat eindgebruikers op een veilige manier toegang hebben tot bedrijfsbronnen,’ aldus Panay.

Met app-beveiligingsbeleid toegepast in Endpoint Manager voor Edge voor Windows, kunnen beheerders configureren hoe gegevens in en uit hun organisatie stromen. Ze kunnen het toegestane Windows Defender-dreigingsniveau op het apparaat definiëren.

Verder speelt Microsoft in op de wens van veel medewerkers om flexibel en op afstand te kunnen blijven werken. Zeker nu de schaarste aan goed personeel groot is, moeten bedrijven hun mensen daarin tegemoet komen. It-managers staan voor de uitdaging om werknemers te voorzien van nieuwe technische ervaringen.

Windows 365

"De grenzen tussen de pc en de cloud verdwijnen. "

Om aan de veranderende personeelsbehoeften te voldoen breidt Microsoft met Windows 365 de Windows-ervaring uit naar de cloud. De Windows 365 Enterprise-editie geeft organisaties de flexibiliteit om de juiste Windows-ervaring te bieden op een zakelijk apparaat of persoonlijk apparaat, allemaal beheerd in Microsoft Endpoint Manager. Via Endpoint Manager kan it naast hun fysieke pc's ook Windows 365 Cloud-pc's beheren. Verder zei Panay dat de Azure AD Join-ondersteuning voor cloud-pc's in mei algemeen beschikbaar komt.

Volgens Panay verdwijnen de grenzen tussen de pc en de cloud. Vorig jaar introduceerde Microsoft de clouddienst Windows 365, naar eigen zeggen ‘s werelds eerste cloud-pc. Daarbij konden gebruikers hun volledige Windows-ervaring vanuit de Microsoft-cloud streamen. Dit betekent dat de persoonlijke instellingen, apps en inhoud van een individuele medewerker op elk apparaat veilig toegankelijk zijn, aldus Panay. Omdat Windows streamt vanuit de cloud, kan men verdergaan waar men was gebleven. 

Nu bedrijven streven naar meer permanente vormen van hybride werk, zijn nieuwe geïntegreerde functies nodig. Dit om meer flexibele manieren van werken mogelijk te maken. Met het oog daarop kondigde Panay een drietal integraties aan die de kracht van Windows 11 en Windows 365 samenbrengen. 

Windows 365 Boot stelt een pc in staat om rechtstreeks in te loggen op een Windows 365 cloud-pc. Gebruikers kunnen deze aanwijzen als hun primaire Windows-ervaring op het apparaat. Windows 365 wordt zo nog geschikter voor tijdelijke of eerstelijnsmedewerkers die apparaten delen of hun eigen computer naar het werk meenemen. 

Een andere nieuwe functie wordt Windows 365 Switch. Daarmee kan iemand tussen zijn Windows 365 Cloud-pc en de lokale desktop schakelen, net zoals dat momenteel gebeurt tussen verschillende desktops in de Taak-schakelaar. 

Een nieuwe native Windows 365-app biedt een andere manier om rechtstreeks naar een Windows 365 Cloud-pc te gaan vanuit de taakbalk of het Start-menu. Met Windows 365 Offline kan de gebruiker offline werken en vervolgens automatisch opnieuw synchroniseren zonder gegevens te verliezen.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/7339097). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste resellernieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.