Managed hosting door True

Axians koopt Kadenza voor groei data-analysetak

 

Vinci Energies, moedermaatschappij van ict-dienstverlener Axians, neemt Kadenza over. Door de overname vergroot Axians het aanbod van diensten voor data-analyse. Kadenza profileert zich vooral op het gebied van big-datadiensten, visualisatie en financiële rapportages. Kadenza zal op termijn verder gaan onder de naam Axians.

In een persbericht over de overname benadrukt Vinci Energies dat het in 2004 opgerichte Kadenza de laatste jaren stevig heeft geïnvesteerd in concepten als cloud data warehousing, datavirtualisatie en predictive analytics (voorspellende analyses).

Kadenza telt tachtig medewerkers en zet op jaarbasis ongeveer veertien miljoen euro om. Bij Axians, het ict-merk van Vinci Energies, werken ongeveer duizend man. Axians beschikt over ruim 160 medewerkers binnen het domein business-analytics. Het gaat zich, gevoed door de kennis en kunde van Kadenza-medewerkers, richten op een toekomst waarin bedrijven steeds meer data verzamelen, die data analyseren en toepassen voor strategische keuzes.

Volgens Edwin van Merrienboer, directeur Axians, vormen sensoren en data steeds meer de basis voor slimme nieuwe toepassingen: ‘IoT, virtual reality, machine learning, artificial intelligence, blockchain, bots en apps zorgen ervoor dat we data kunnen creëren en op elk gewenst moment gebruiken’, stelt hij in het persbericht over de overname.

Datavisualisatie en datawarehouse in de cloud

Axians breidt door de overname van Kadenza de kennis en kunde van data-analyse uit in de segmenten: banken en verzekeringen, financial lease, industrie en hospitality. Kadenza heeft strategische partnerships met partijen als Denodo (datavisualisatie), Snowflake (datawarehouse via de cloud) en Board (platform voor het nemen van beslissingen in de bedrijfsvoering).

Jeroen Blankendaal, directeur bij Kadenza, voegt toe: ‘Organisaties hebben steeds meer data beschikbaar om te analyseren, zowel binnen de organisatie als uit externe gegevensbronnen. Ze hebben de ambitie om data-gedreven te worden maar weten vaak niet hoe ze dat moeten aanpakken. Kadenza helpt bedrijven om van data de motor van bedrijfsprocessen te maken.’

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/6628848). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.