Managed hosting door True

KPN stopt hostingdiensten van Xs4all

Actiecomité Xs4all Moet Blijven spreekt over ontmanteling

 

KPN zet een streep door alle hostingdiensten van Xs4all. Het moederbedrijf trekt per 1 oktober de stekker uit de hostingdiensten. De duizenden Xs4all-klanten moeten voor die datum hun hostingactiviteiten stopzetten of verhuizen naar een nieuwe hoster. Een opvallende move, aangezien er bij de overname beloofd is dat er niks voor deze klanten zou veranderen. Het actiecomité Xs4all Moet Blijven is niet te spreken over de gang van zaken. Het vindt dat de ‘ontmanteling van Xs4all in het geheim is begonnen’.

Xs4all voorziet enkele duizenden klanten van hostingdiensten. KPN laat in een reactie aan Computable weten dat er een afweging is gemaakt over het voortbestaan van deze diensten. Naar eigen zeggen is dit een hele kleine activiteit, waardoor besloten is om hiermee te stoppen. 

Klanten krijgen de keuze om de hosting op te zeggen of te verhuizen naar een andere aanbieder. De klant volgens moederbedrijf KPN vrij om zelf de nieuwe hoster uit te kiezen, maar noemt wel Argeweb als partner. Die webhoster was vijf jaar in handen van KPN en eind 2019 is verkocht aan Total Webhosting Solutions.

Ophef

Het actiecomité Xs4all Moet Blijven spreekt over de ontmanteling van Xs4all. ‘Er was ons door KPN beloofd dat er niets zou veranderen als Xs4all zou worden opgeheven. Nu blijkt echter dat nota bene álle hosting verdwijnt', aldus een woordvoerder.

Het actiecomité beklaagt zich voor alles over de communicatie van KPN: ‘Opvallend genoeg is dit nog niet breed bekend gemaakt door KPN: tal van klanten hebben de mail nog niet gehad.' Zo is er geen aankondiging op de website van Xs4all en op Xs4all.nl/hosting staan nog steeds de opties voor verschillende pakketten om websites en databases bij Xs4all te hosten. Klanten die al wel een mail hebben gehad eind maart worden verwezen naar een andere site, te weten Xs4all.nl/hostingdiensten, waarop valt te lezen dat alle hosting per 1 oktober verdwijnt. 'Meerdere Xs4all -klanten laten ons weten erg geschrokken te zijn van de aankondiging.'

KPN vertelt aan Computable dat het open en transparant is naar klanten over het stopzeggen van de dienst. ‘We zijn gisteren gestart met het informeren van onze klanten. Kleine batches van zo’n honderd klanten worden per mail geïnformeerd. We kiezen bewust voor deze gefaseerde communicatie, zodat we de klanten goed kunnen begeleiden in het verhuizingsproces’, aldus woordvoerder Hans van Zon.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/7160103). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste resellernieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.