Managed hosting door True

Kabelbedrijf Casema kiest voor Xybernaut

 

Kabelbedrijf Casema gaat gebruikmaken van de Atigo T, professionele mobiele draagbare computersystemen van Xybernaut. Casema heeft 120 Xybernaut Atigo's aangeschaft, die gebruikt gaan worden door de servicedienst.

Servicemonteurs gaan de systemen in hun servicewagens en bij Casema-klanten thuis gebruiken voor het uitvoeren van serviceactiviteiten. De servicedienst installeert onder meer breedbandmodems bij klanten en lost storingen op. Dankzij de Atigo’s kunnen deze werkzaamheden sneller, beter en nauwkeuriger uitgevoerd worden, wat de efficiency en kwaliteit van de Casema-service verder verhoogt. De systemen van Xybernaut worden ook gebruikt om servicemedewerkers in hun auto’s van nieuwe opdrachten te voorzien. De apparatuur staat via GPRS/UMTS constant in contact met de servicecentrale van Casema.

Casema is één van de Europese bedrijven die recent gekozen hebben voor de Atigo-systemen van Xybernaut. Najaar 2004 kocht de Engelse supermarktketen Tesco enkele duizenden Atigo-systemen.

De Nederlandse kabelmaatschappij Casema onderzocht samen met de Nederlandse Xybernaut-partner Axias verschillende mogelijkheden voor mobile computing. Axias beschikt over ruime ervaring in mobiele toepassingen voor serviceorganisaties. Het bedrijf ontwikkelde in dit verband de softwareoplossing FieldAssist, die bij verschillende serviceorganisaties in gebruik is. Axias zag na de introductie van de Atigo op de Benelux-markt onmiddellijk de mogelijkheden om deze te combineren met FieldAssist. Axias is dan ook actief betrokken geraakt bij de Xybernaut-productlijn en zal tevens toetreden tot het Team Xybernaut-programma, het officiële partnerpogramma van Xybernaut.

Na een uitgebreide evaluatie viel de keus van Casema op de oplossingen van Xybernaut. De producten van Xybernaut onderscheiden zich volgens Casema op verschillende punten, waaronder:

* groot, hoogwaardig scherm dat ook bij direct zonlicht goed leesbaar is;
* inzetbaarheid voor real-time data-uitwisseling én voor diagnose van storingen bij klanten;
* makkelijk te gebruiken in servicewagens met de Xybernaut-cradle;
* ergonomische aspecten, zoals afmetingen en een laag gewicht;
* geschikt voor gebruik onder uiteenlopende zware omstandigheden;
* volledig SVGA touchscreen;
* ondersteuning van Windows XP, waardoor applicaties snel inzetbaar zijn en de systemen makkelijk beheerd en onderhouden kunnen worden;
* ondersteuning van UMTS-technologie voor snelle, draadloze datacommunicatie.

Verder zijn de producten van Xybernaut makkelijk aanpasbaar aan specifieke eisen of wensen van de klant. Casema zal ook gebruikmaken van deze mogelijkheid. De aanpassingen zijn erop gericht om het gebruik door Casema-servicemedewerkers verder te vergemakkelijken.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/449517). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.