Microsoft start een informatiecampagne om resellers te informeren over Windows-licenties. Deze campagne, ‘De Boomerangfactor’, geeft voorlichting over hoe de reseller zijn klanten het beste kan informeren over welke licenties zijn klant nodig heeft voor het gebruik van het Windows besturingssysteem.
Diane Janknegt, Microsoft OEM Director Nederland: ‘Op eerdere voorlichtingsacties voor het verkoopkanaal hebben we veel positieve reacties gekregen, zowel van resellers als van klanten. We hebben gemerkt dat er nog steeds behoefte bestaat aan goede informatie over basis Windows-licenties en de mogelijkheden en onmogelijkheden daarvan. Bijvoorbeeld voor pc’s waar ‘na de aankoop’ nog een besturingssysteem bijgeleverd moet worden, is een aantal mogelijkheden beschikbaar, o.a. Get Genuine en/of de zogenaamde Get Genuine Windows Agreement (GGWA). Het komt nog steeds voor dat resellers en system builders hun klanten niet altijd het juiste advies geven over licenties. Als dat gebeurt, kan dat verkeerde advies als een boemerang (Boomerang) terugkomen en krijgt de klant onnodig met extra kosten te maken.’
Microsoft wil dit op een originele manier onder de aandacht brengen bij onder andere resellers. Zij kunnen op Boomerangfactor.nl deelnemen aan de BoomerangQuiz. Deze quiz is als het ware een test van de licentiekennis en per twee weken wordt een aantal prijzen toegekend. De eerste prijs is een LG Infinia 42" Full HD televisie. Als tweede prijs worden er twee exemplaren van Microsoft Office Professional 2010 uitgeloofd en de derde prijs bestaat uit Microsoft Windows 7 Ultimate die ook twee maal wordt toegekend.
http://www.boemerangfactor.nl/ is toch leuker … oem in de naam.