In december heeft Microsoft de campagne Grip op IT gestart, dat gericht is op kleinzakelijke en middelgrote ondernemingen. Microsoft gaan klanten en technische beslissers vertellen dat ze meer grip op hun IT kunnen hebben tegen minder kosten.
De campagne Grip op IT laat klanten zien dat ze met technologie van Microsoft meer mogelijkheden creëren voor nieuwe, betere IT-diensten; de kosten van hun werkplekken en servers drastisch kunnen verlagen; en hun IT vereenvoudigen en klaarstomen voor de toekomst, zo meldt Microsoft op zijn website. Op 8 maart is er een bijeenkomst over Grip op IT in Corpus in Oegsgeest.
Een belangrijke doelstelling van de Grip op IT campagne is klanten te activeren hun IT- infrastructuur onder de loep te nemen en contact te zoeken met een gespecialiseerde partner.
Met de oplossingen voor virtualisatie, geoptimaliseerde werkplekken en efficiënt beheer moet de partner de klant helpen om (kosten)efficiënter te werken.
IO-model
Als startpunt kan de partner werken met het Infrastructuur Optimalisatie model (IO-model) hiermee brengt de partner de IT-infrastructuur van klanten in kaart. Het IO-model wijst de partner en zijn klanten de weg naar een meer dynamische IT. Waarin handmatige taken zijn geautomatiseerd, technologie is gestandaardiseerd, en de IT-afdeling toekomt aan innovatie, aldus Microsoft op zijn website.