Managed hosting door True

Cisco helpt partners bij slimme marketing

 

Cisco raadt zijn partners aan om meer gebruik te maken van sociale netwerken zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en bedrijfswebsites. Hierbij kunnen ze tools voor slimmere marketing inzetten, waardoor ze meer kanten kunnen binnenhalen. Daarbij kunnen ze gebruik maken van video, mobiele toepassingen en social customer relation management (crm).

Dit is een van de uitkomsten van Cisco's Partner Velocity conferentie, die onlangs in Barcelona werd gehouden. Luanne Tierney, vice president of worldwide channels marketing bij Cisco, vindt dat er binnen het Cisco-partnerkanaal nog te weinig gebruik wordt gemaakt van social networking. Volgens haar bieden sociale media een uitstekend platform om klanten beter te leren kennen en te behouden, bijvoorbeeld door het toepassen van video, vodcasts en webinars.

De communicatie tussen de ict-dienstverlener en een klant kan op sociale netwerken en websites verbeteren door onder andere het gebruik van videobeelden van it-oplossingen op Youtube of social crm. Op Youtube staan inmiddels diverse filmpjes over cloud computing. De video van salesforce.com ‘What is cloud computing' werd op de Cisco-conferentie als een goede video bestempeld, omdat het kort en simpel uitlegt wat cloud computing precies inhoudt. Ook social crm is in opkomst. Hierbij worden gegevens uit sociale netwerken, zoals facebook, gecombineerd met traditionele databases, waardoor it-dienstverleners meer grip krijgen op de interesse en wensen van klanten. Cisco heeft hiervoor onlangs business intelligence software ontwikkeld, genaamd SocialMiner.

Ook het schrijven van blogs op de eigen website is een aanbeveling. Zo komen klanten meer te weten over waar een it-dienstverlener mee bezig is. Het doel is om constant en meer persoonlijk te communiceren met klanten, zodat deze op de hoogte zijn van het aanbod van de dienstverlener.

De klant van vandaag is verwend en heeft hoge eisen; het is een ‘high maintaince' type dat om veel aandacht vraagt, zo was de conclusie die aan Cisco-partners werd meegegeven. De klant wil een mooi en technologisch goed product. Als voorbeeld werd de Apple iPad aangehaald. Dit product verkoopt zichzelf en daarvoor heb je geen extra marketing of verkopers meer nodig, aldus een marketingexpert.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/3725455). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.