Microsoft zegt dat de verkoop van Office 2010 in de lift zit, vooral in de retail. Dit zegt Microsoft’s partner manager Arjen Oude Kotte tijdens de Microsoft Partner Conference 2010 in Washington DC.
Oude Kotte is verheugd met de verkoop van Office 2010, dat als pakket of als try-out op een nieuwe pc/notebook verkrijgbaar is. ‘Sinds de introductie van Office 2010 begin juli in Nederland zijn de verkopen van de Office pakketten verdubbeld, vooral via de retail partners, zo’n 1500 winkels in totaal. Meer dan 65 procent van de kopers kiest voor Office 2010 Home of de Business Edition. Zij beïnvloeden de zakelijke markt; op basis van hun ervaringen wordt deze software ook omarmd bij bedrijven, zo is de verwachting. Bijvoorbeeld omdat Office 2010 functies heeft voor sociale netwerken en samenwerkingsoftware.’
Niet iedereen is blij met Office. Alweer vele honderden overbodige functies. In plaats van simpel en handig tekstverwerken, word je gedwongen om wel een uiterst complex opmaakprogramma te werken. Onze productiviteit is zeer fors gedaald.
Veel functies doen het niet, altijd ellende met regelafstand, hopeloze helpfunctie.
Veel heimwee naar XP.