Cisco is van plan de Moto Development Group over te nemen. Dit in particuliere handen zijnde ontwerpadviesbureau ontwikkelt productstrategieën en producten voor consumenten.
Moto, gevestigd in San Francisco, vormt een aanvulling op Cisco's activiteiten in de consumentenmarkt, waardoor Cisco in staat is zijn strategie voor de ontwikkeling van consumentenproducten te versterken.
Moto heeft een team van meer dan 35 consultants. Het team heeft een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling van innovatieve producten, waaronder Cisco's Flip Video. Net als de overname van Pure Digital in 2009, is de overname van Moto een volgende stap in de integratie van design en gebruikersgemak in Cisco's producten voor de consumentenmarkt.
De financiële voorwaarden van de transactie zijn niet bekendgemaakt. De acquisitie is onderhevig aan verschillende voorwaarden en zal naar verwachting voltooid zijn in het vierde kwartaal van het fiscale jaar 2010. Na de sluiting van de overname zullen de medewerkers van Moto deel uitmaken van Cisco's Consumer Products-team, dat onder leiding staat van senior vice president en general manager Jonathan Kaplan.