Microsoft biedt partners trainingen aan waarmee zij 'nieuwe werken'-specialist voor het mkb kunnen worden. Doel is via een masterclass, Impuls genaamd, het nieuwe werken bij eindgebruikers te bevorderen. Uiteraard het liefst met het gebruik van Microsoft-software, zoals de BPOS-softwaresuite. Op 28 april is er een evenement voor resellers.
De Nederlandse ondernemers erkennen het belang van it voor hun bedrijf, maar maken minder gebruik van software voor online vergaderen, crm en het samenwerken aan documenten dan collega's in de rest van de wereld. Dat blijkt uit een onderzoek van Microsoft naar het gebruik van it-technologie door mkb'ers in vijftien landen
Onder de naam Impuls biedt Microsoft partners een tweedaagse masterclass om op basis van scenario's - op afstand samenwerken, inzicht in klantgegevens, informatie vinden en delen - klanten bewust te maken van Microsoft-oplossingen die de partner hiervoor kan leveren. Na deze training is de partner officieel een ‘nieuwe werken specialist voor het mkb'. Voorwaarden zijn wel dat de partner de Business Productivity Online Suite kan verkopen en ervaring opdoet met het nieuwe werken in de eigen organisatie.
Eén van de 'nieuwe werken'-specialisten voor het mkb is Microsoft Gold Partner CAD & Company. Directeur Rob Oud vertelt: "Wij doen mee met de Microsoft-campagne omdat we het nieuwe werken in het mkb willen stimuleren. Er is veel vraag naar flexibel werken en daar moet een antwoord op komen. Maar wil je dat antwoord geven, dan moet je wel keuzes maken. Het nieuwe werken is geen ‘stukje techniek' dat je er eventjes naast doet. Het gaat echt om een ingrijpende, fundamenteel andere manier van werken. Daarnaast levert deelname ons ook naamsbekendheid op en daar komen gegarandeerd nieuwe opdrachten uit voort."
Op 28 april vindt het evenement Objectives plaats voor resellers in het mkb. Dit is een gezamenlijk initiatief van Microsoft en distributeurs Actebis, Bell Micro, Copaco, Ingram Micro, Quote Components en Tech Data. Objectives is bestemd voor sales en presales managers met klanten in het midden- en kleinbedrijf. Het evenement staat in het teken van Office 2010 en de deelnemers krijgen informatie over hoe zij met behulp van scenario's zoals ‘altijd en overal werken' en ‘op afstand vergaderen' klanten kunnen overtuigen van de voordelen. Op 16 april is er een gratis infosessie bij Microsoft over het nieuwe werken en online services voor directie en sales managers. Voor meer informatie: https://partner.microsoft.com/netherlands/40132876.
Lees ook