Samsung Nederland zegt niet veel last te hebben van de economische crisis. Zo worden netbooks goed verkocht en lanceert Samsung in de loop van de zomer een breed pallet aan nieuwe producten. “We gaan tegen de stroom in.”
Dit zegt Jos Beernink, director van de it divisie van Samsung Benelux. "Ik hoor veel mensen klagen over de markt, naar dat geldt niet voor ons. We gaan tegen de stroom in. We komen weer binnenkort met nieuwe notebooks, printers, monitoren en andere producten die we eind augustus aankondigen. Wat heel goed loopt zijn de Samsung netbooks, ondanks deze tien procent duurder zijn dan de gemiddelde netbook. Deze Samsung N series netbooks komen goed uit onafhankelijk tests."
De verkoop van notebooks loopt, maar wel minder voortvarend vergeleken met de netbooks, aldus Beernink. "Dat komt omdat je in het B2B segment te maken hebt met lange verkoopprocessen en certificeringeisen." Met de notebooks, die Samsung in de zomer van 2008 voor de Nederlanse markt aankondigde, wil Samsung zich van de concurrentie onderscheiden door zijn kwaliteit. Zo worden de componenten grotendeels door Samsung zelf gemaakt. Verder geeft Samsung design, prestaties en de service een belangrijke rol bij zijn notebooks. Zo zegt Samsung binnen vijf dagen reparaties uit te voeren. Samsung is van plan om in 2011 een top 5 speler te worden in de markt voor notebooks. Samsung verkoopt zijn notebooks in vier series (P,X,R,Q), waarvan de P- en X-series met name op de B2B markt zijn gericht.
Verder bouwt Samsung zijn printing divisie gestaag uit met meer producten voor de zakelijke markt, besluit Beernink: "We zien daar groei en inmiddels staan we in de Nederlandse printingmarkt op nummer twee op het gebied van kleurenlaser printers."