Microsoft heeft een Nederlandstalige online marktplaats ontwikkeld waarmee partners en klanten beter met elkaar kunnen communiceren: Microsoft Pinpoint.
Pinpoint is volgens Microsoft een homogene online markt waarmee gebruikers snel de juiste specialisten, producten en services kunnen vinden die hen kunnen helpen bij het realiseren van bedrijfsdoelen.
Pinpoint is een online marktplaats voor klanten en partners die actief zijn in het mkb. Klanten krijgen advies over wat voor software ze van Microsoft kunnen gebruiken om hun business te verbeteren. Partners komen dan in contact met klanten, zodat ze meer Microsoft oplossingen kunnen verkopen. Onder andere klanten die Microsoft Dynamics CRM 4.0 en Dynamics CRM Online gebruiken, kunnen gebruik maken van Pinpoint.
Met Pinpoint krijgt de gebruiker volgens Microsoft de beschikking over:
Een uitgebreide lijst met gekwalificeerde Microsoft Certified-bedrijven, -producten en -services
Zoek-, filter- en bladerfuncties waarmee u snel aanbiedingen kunt vinden die het beste voorzien in uw unieke behoeften op technologiegebied
Een gebruiksvriendelijke interface die het proces van het zoeken en contact opnemen met gekwalificeerde bedrijven vergemakkelijkt
Een functie voor classificatie en beoordeling stelt volgens Microsoft de gebruiker en andere klanten in staat bedrijven die staan geregistreerd op Pinpoint te beoordelen en van commentaar te voorzien. Dit helpt iedereen in de Pinpoint-gemeenschap betere keuzen te maken bij het bepalen van de bedrijven waarmee men wil samenwerken.
Speciale artikelen bieden een kijkje in de keuken van Microsoft Certified-bedrijven die iets extra's te bieden hebben en gaan over onderwerpen die interessant zijn voor zowel technisch specialisten als bedrijfseigenaren.
Lees ook