Donderdagochtend werden in Amsterdam de Awards van de Consumentenbond uitgereikt. In de categorie Elektronica & Communicatie is de Topper Award naar TomTom autonavigatie gegaan. De Flater Award kwam in handen van Ziggo helpdesk.
"We hopen dat deze Awards de consument attenderen op de grote kwaliteitsverschillen tussen zowel producten als diensten", zei Bart Combée, algemeen directeur van de Consumentenbond, tijdens de uitreiking. "Hopelijk zien de bedrijven de Awards als een stimulans om scherp en innovatief te blijven, en te verbeteren waar nodig."
Harmen Treep van TomTom dacht wel te begrijpen waarom zijn bedrijf de award gewonnen heeft: "Wij helpen dagelijks consumenten bij het vinden van hun weg en merken dat TomTom echt een onderdeel van hun dagelijkse leven wordt. TomTom komt altijd goed uit tests. Met deze prijs spreken consumenten zelf hun waardering uit over TomTom."
John Burger van Ziggo heeft toegezegd de Flater Award op een duidelijk zichtbare plaats te zetten "zodat wij ons bewust blijven van onze verantwoordelijkheden". Hij gaf aan dat veel van de problemen die speelden bij Ziggo in 2008 zijn opgelost.