De nieuwe Microsoft producten en diensten, zoals Windows 7, Azure en BPOS, bieden channelpartners kansen om goede zaken te doen tijdens de huidige economische omstandigheden. Dit zegt Allison Watson, corporate vice president van Microsoft’s Worldwide Partner Group in een interview met de Amerikaanse CRN.
Vanaf juni komen er nieuwe producten diensten waarmee partners, ook tijdens de economische malaise, goede zaken kunnen doen. Dat gaat onder meer met Windows 7 en Windows Azure. In de tussentijd worden partners verzocht eerst klanten te migreren van Windows XP naar Vista SP1. Windows Azure, een onderdeel van Microsoft’s Software Plus Services visie, komt eind 2009 uit. Azure bestaat uit cloud services en software die op clients en servers draait.
Ook kunnen partners volgens Watson goede zaken doen met Microsoft’s Business Productivity Online Suite (BPOS), die bestaat uit Exchange, SharePoint, Office Communications Server en Office LiveMeeting. In Nederland wordt BPOS binnenkort officieel gelanceerd en enkele partners verkopen BOS al aan klanten. Microsoft verzorgt zelf de billing rond BPOS.
Microsoft zegt dat het klanten helpt om kosten te besparen en zoveel mogelijk business via het kanaal te laten lopen. Dit jaar spendeert Microsoft 9,5 miljard dollar aan R&D.
Partners krijgen steun via Microsoft’s Partner Sales Management system (PSM). Hiermee werken resellers samen met Microsoft PAMs (Partner Account Managers) om deals te registeren en binnen te halen.