Managed hosting door True

Klant is zwakste schakel in ICT-projecten

 

De klant speelt de belangrijkste rol bij het falen van een ict-project. Veelvoorkomende projectproblemen zijn problemen met de doelbeschrijving, de ondersteuning door het management, veranderende vereisten en problemen in de communicatie. Vooral grote ict-projecten scoren slecht.

De klant speelt een belangrijke rol bij het falen van een ict-project. Dat blijkt uit het onderzoek "Een exploratie van het falen en slagen van IT-projecten - Toetsing met projectmanagers" van Ruben en Dave Callewaert. De onderzoekers van de Katholieke Hogeschool Mechelen deden een bronnenstudie en voerden gesprekken met projectmanagers, zo meldt het Belgische ict-vakblad Datanews.

Gemiddeld is de helft van alle onderzochte ict-projecten echt succesvol. Dat blijkt uit cijfermateriaal uit de periode 2001-2008. Grote projecten scoren doorgaans slechter. Eenderde van de ict-professionals ziet verbeteringen als het gaat om ict-projecten.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/2581641). © Jaarbeurs IT Media.

?

 
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste resellernieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.