Tijdens Lenovo’s webconference op 15 februari maakte Milko van Duijl, president EMEA, bekend dat Lenovo de meeste winst in zijn geschiedenis heeft gemaakt. Groei de komende tijd zal vooral uit de consumentensector komen. Hij stelt voor dat partners de consumentenmarkt als verticaal beschouwen.
Lenovo is bezig met pilots in Zuid Afrika en Frankrijk voor een nieuwe retailstrategie die een belangrijke rol gaat spelen in de go-to-markt voor consumenten.
Van Duijl: "Ik zie de consumentenmarkt als een verticaal. Je moet je afvragen wat ervoor nodig is om er succesvol in te zijn."
Begin januari bracht Lenovo de Ideapad-notebooklijn uit gericht op consumenten. In eerste instantie zal de lijn bestaan uit een 15,4"- en een 17"-notebook, die in maart wordt uitgebreid met een ultraportable 11,1"-Ideapad.
Het bedrijf boekte 15.1 procent groei per jaar, een kwart daarvan komt uit peripherals, services en software. Met 4.6 miljard euro omzet heeft Lenovo ook heel goede vooruitgang geboekt in operationele verbeteringen,aldus Van Duijl.