Partners van NetApp, Lenovo en HP ProCurve vinden dat ze meer zaken deden dit kwartaal. Dit staat in het "Channel Panel" rapport van onderzoeksfirma IDC.
Het onderzoek vindt sinds midden vorig jaar elk kwartaal plaats onder enkele honderden Amerikaanse resellers. John Grady, associate research analist hardware channels bij IDC geeft toe dat het hier om percepties gaat en dat het onderzoek niet representatief is. Wel blijkt dat over het algemeen minder partners op groei in de business konden rekenen. Dit verschilt nogal per segment.
Op gebied van storage-hardware bijvoorbeeld boekten partners van Network Appliance betere resultaten dan die van Dell, HP, IBM en anderen. In het pc-segment boekten Lenovo-partners de beste resultaten. Ook partners van Acer hadden een goed kwartaal, wat volgens Grady veel te maken had met Acers eenvoudige kanaalprogramma, gebaseerd op hoge marges en een toegankelijk product. In het netwerksegment was HP ProCurve topper, met 40 procent van partners die groei boekten en maar vier procent die minder zaken deden. Dit komt volgens Grady doordat ProCurve meer in de channel heeft geïnvesteerd.
Zes en twintig procent van Cisco Systems en Juniper Networks-partners deden meer zaken, terwijl dertien procent van Cisco-partners en veertien procent van Juniper-partners minder zaken deden. Het netwerksegment in zijn geheel neemt ieder kwartaal af, maar 29 procent van partners menen nog steeds meer zaken te doen. Het aantal partners dat het minder goed deed nam aanzienlijk af, naar tien procent.
Lees ook