Microsoft-dienstverlener HSO is bezig zijn positie in de detailhandel te versterken. Daarvoor zijn twee nieuwe managementleden aangetrokken, die de groei van de tak HSO Retail in de Benelux moeten bewerkstelligen. Het gaat om Wilhelmus Koppens en Jos Otermans. Voor de vakjury van de Channel Awards 2019 reden om HSO te nomineren in de categorie Best Vertical Market Channel Approach of the Year.
Beide managers hebben zo’n twintig jaar managementervaring bij it-bedrijven die in de retail actief zijn; de laatste jaren hebben ze in de SAP-dienstverlening bij Ctac gezeten. Beiden zijn van mening dat het Microsoft-platform beter aansluit bij de behoeften van Nederlandse en Vlaamse grootwinkelbedrijven. Het is volgens de twee flexibeler, minder complex, volledig cloud-based en biedt de oplossingen voor de uitdagingen waar retailers vandaag voor staan.
HSO biedt de mogelijkheid om ondernemerschap en businesservaring in te zetten om de huidige klantenkring in de retail verder te laten groeien op basis van het Microsoft-platform. Opgericht in Nederland in 1989 is HSO uit Veenendaal uitgegroeid tot een internationale aanbieder van bedrijfssoftware op basis van het Microsoft-platform. Het bedrijf telt ruim 650 medewerkers in Europa en Noord-Amerika en is vooral actief in de detailhandel groothandel, industrie en (technische) dienstverlening.
Channelweb.nl over HSO
Sake Algra aan de slag bij Microsoft-partner HSO
HSO neemt Amerikaanse AKA over
Microsoft deelt Partner of the Year-prijzen uit
HAN wisselt HSO (Dynamics AX) in voor saas van Unit4
Investeerder Carlyle stapt in bij HSO
'Bekeerde' SAP-experts aan de slag bij Retail-tak HSO
Dynamics Software wordt HSO Innovation
AI? Absolúút interessant voor de logistieke sector
HSO behaalt ISO 27001 certificering