Kaspersky Lab heeft met Kaspersky United een nieuw partnerprogramma in de markt gezet waarmee specialisaties van resellers lucratiever moeten worden. Daarbij krijgen partners toegang tot meer tooling voor scholing, verkoop- en marketingactiviteiten die aansluiten op hun eigen specialisaties. Voor de vakjury van de Channel Awards 2019 reden om Kaspersky United te nomineren in de categorie Outstanding Channel Program of the Year.
Het partnerprogramma is een antwoord op de groeiende complexiteit van it-infrastructuren. Daarbij is meer behoefte aan specifieke kennis en dienstverlening rond bijvoorbeeld hybride cloudbeveiliging, netwerkbeveiliging of bescherming tegen gerichte aanvallen of industriële omgevingen. Het nieuwe wereldwijde partnerprogramma is bedoeld voor resellers en verschillende type serviceproviders. Het beloningssysteem maakt het voor resellers aantrekkelijker om Kaspersky Lab-producten en -diensten te verkopen.
De partners kunnen hun specialisaties op verschillende niveaus van certificering brengen en houden. Dat is van toepassing op zogenoemde Registered-, Silver-, Gold- en Platinum-niveaus in één of meer domeinen, bijvoorbeeld ‘industrial cybersecurity’ of ‘fraud prevention’. Kaspersky Lab ziet dat bedrijven zich specialiseren in niches rondom het aanbieden van bepaalde dreigingsinformatie. Die oplossingen komen in saas-vorm beschikbaar. Ook steeds meer kleinere organisaties kiezen voor uitbesteding van hun it-huishouding. Dat ziet het securitybedrijf terug in de groei van het aantal managed services providers. Met het nieuwe Kaspersky United-programma kunnen partners zich verder ontwikkelingen op hun eigen specifieke domeinen.
Channelweb.nl over Kaspersky Lab
Kleinbedrijf kampt steeds vaker met datalek
Martijn van Lom klimt op bij Kaspersky Lab
Kaspersky maakte klant identificeerbaar op sites
Wachtwoord gehackt? Driekwart doet niks
Secutec is Kaspersky partner van het jaar
Kaspersky snapt overheidsban nog steeds niet
D66 wil weten of overheid nog Kaspersky gebruikt
Kaspersky en Interpol trekken weer samen ten strijde
Nieuw logo en merkstrategie voor Kaspersky