Managed hosting door True

Luisteruh!

 

Mijn mobiel is gejat. Je mag het niet hardop zeggen, maar denkt het wel: Stelletje k*t@#$%&! Autoruit ingetikt en mobiel gepikt. Eigen schuld: welke gek laat er nu zijn mobiel in de auto liggen? Ik dus.

Het enige dat ik wil is zo snel mogelijk weer kunnen bellen. Dus op naar de winkel.

"Wilt u 6 megapixel of liever 8? We kunnen tegenwoordig ook naar tien hoor!"

Mevrouw - dat je zo'n 16 jarige schoolverlater aanspreekt met ‘mevrouw' bewijst al bijna hoe geschift je bent - ik wil helemaal geen megapixels, ik wil bellen!

"We hebben oplossingen van Sony, Samsung, Nokia en ..."

Mevrouw ik wil helemaal geen high level ‘oplossing': ik wil bellen!

"Deze smartphone draait op een kleine versie van Windows, maar Google heeft nu ook Android op de markt gebracht. En voor Apple met zijn iPhone hebben we ook een alternatief."

Mevrouw, ik wil geen alternatief, ik wil b e l l e n!

"Deze kunt u opladen via de USB-poort van uw pc en deze heeft zelf ingebouwde zonnecellen waarmee energieneutraal en CO2-uitstootvrij..."

Mevrouw, het milieu interesseert me nu even geen drol: ik wil b e l l e n!

"Maar hoe gaat u dan syncen met uw agenda, blog of boodschappenlijstje van uw vrouw?"

Ik wil helemaal niet syncen, ik wil bellen! Belluh! Bellen!

Voor de kenners: Wim Sonneveld met zijn postzegelverkoper liep ver voor de muziek uit. Of is het van alle tijden dat verkopers (m/v) volstrekt autistisch door de wereld gaan?

Door degeneratie is er een subspecies van de mens ontstaan: de verkopers. Dat klinkt niet chique genoeg, dus noemen ze zich ‘sales representative', accountmanager, customer advisor, channel executive of andere Engelstalige leuterkoek. Het oor voor je werkelijke vraag is rudimentair. Wensen van de klant zijn onderschikt aan de verkoopresultaten.

Eigenaardig! Bij de NGN zie ik dat autistische IT'ers evolueren tot IT-specialisten die eerst luisteren. Want dat eist de klant van nu.

Maar bij verkopers heeft zich dus het omgekeerde voorgedaan. Daarom mijn advies aan de ‘sales representatives'. Leer nou één simpele vraag: wablief?


Ernst Fuld,
Directeur NGN, de vereniging van ICT-professionals

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/2824970). © Jaarbeurs IT Media.

?

 
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste resellernieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.