Managed hosting door True

Spoelstra spreekt: Niet switchen

 

Jacob Spoelstra

Na tien jaar is het wel eens tijd voor een nieuwe modem. Toch? Mijn internetprovider heeft hier nog zijn twijfels over. Wie die internetprovider is laat ik even in het midden. Ik weet ook wel dat alle partijen net zo erg zijn (behalve natuurlijk Xs4all, maar dat bestaat hier niet meer op aarde. Dat gebruiken ze nu in de hemel).

Ik vertelde de mevrouw van de servicedesk heel netjes dat mijn internet zo traag was als dikke stront en dat ik meer bereik heb via de printer van de achterburen dan via mijn eigen wifi. Ik kan alleen nog maar browsen via Netscape. Als ik een filmpje wil bekijken, hoor ik de modem een zelfmoordpoging doen. En zei ik er achteraan: ‘Voordat je met je belscript-stappenplan komt, de stekker eruit halen en er weer instoppen, dat heb ik al gedaan. Drie keer zelfs.’. Na de eerste keer denk je, misschien heb ik de stekker er te kort uit gehad en na de tweede keer denk je nou vooruit nog één keer dan. Dus ik wil graag een nieuwe modem.

Echt nodig?

Jacob Spoelstra

Jacob Spoelstra is columnist en stand-upcomedian. Kijk voor meer informatie op www.jacobspoelstra.nl.

Volgens het belscript van de servicemedewerker kreeg ik geen nieuwe modem maar moest ik eerst een hele middag thuisblijven omdat er een monteur langs zou komen ergens op vrijdagmiddag tussen 13.00 en 18.00 uur. Want een beetje secuur en goed plannen is blijkbaar heel erg moeilijk met super traag internet. Deze monteur zou wel even kijken of ik wel echt een nieuwe modem nodig had. Ik zei ‘ja misschien heb ik wel geen nieuwe modem nodig maar nieuwe internetprovider’.

Nog grotere ellende

Ze weten dat ik toch niet ga switchen, want iedereen weet, dat is een nog grotere ellende. Dat is een afspraak die internetproviders onderling hebben gemaakt. Zodra er iemand gaat switchen, zorg dat ze de eerste drie maanden zo veel ellende voor de kiezen krijgen dat ze zich de komende tien jaar wel bedenken om te switchen. Dan denk je, dan maar een tientje extra betalen. Ik betaal dat overigens wel in guldens. Euro’s kan de modem niet aan.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/6829822). © Jaarbeurs IT Media.

5,3


Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.