Managed hosting door True

Deze vruchten zijn in de cloud te plukken

 

Organisaties die naar de cloud migreren zijn als mensen die naar de sportschool gaan: ze doen het om verschillende redenen, en de één is wat fanatieker dan ander. Of het nu is om kosten te besparen, de klantervaring te verbeteren of om werkprocessen te versoepelen: veel bedrijven zien in de cloud een plaats waar je naartoe moet om in de toekomst concurrerend te kunnen blijven.

Maar hoe help je organisaties bij hun migratie naar de cloud? We zetten zes organisaties op een rij in verschillende sectoren die succesvol de overstap maakten naar de cloud en delen de vruchten die ze ervan plukten.

Revolutie

"XX"

Financiële instelling: meer tijd voor innovatie

De financiële sector maakt een revolutie door, waarbij banken en andere instellingen er niet aan ontkomen hun diensten voortdurend te verbeteren. Juist als het om geld gaat, zijn ‘bugs’ geen optie – geld moet rollen. Een financiële instelling bewoog om die reden naar de cloud. Deze organisatie was te veel tijd kwijt aan ‘debug’ activiteiten, terwijl het management ontwikkelaars liever nieuwe business liet ontwikkelen of verbeteren. Standaardisatie in de cloud hielp enorm: dit bedrijf was na implementatie vijf keer minder tijd kwijt aan problemen oplossen en had dus vijf keer meer tijd om de organisatie op technologisch gebied te laten groeien.

Marktleider in kantoormeubilair: een nieuw verdienmodel

Een grote fabrikant van kantoormeubilair zag de markt de afgelopen jaren in een nieuwe richting bewegen. Alles is tegenwoordig ‘as-a-service’ beschikbaar, dus dacht deze fabrikant: wat als we dat met ons meubilair ook eens zouden doen? Deze fabrikant stelde een plan én een doelstelling op: binnen vijf jaar moet dertig procent van de omzet uit deze abonnementen komen. Daar is op de achtergrond een compleet nieuwe it-infrastructuur voor nodig, aangezien er aan alle kanten (van inkoop tot sales) van alles verandert. De migratie naar de cloud maakt dit mogelijk, waardoor vandaag alles al op de plek staat, om over vijf jaar de doelstellingen te halen.

Aanbieder logistieke oplossingen: nieuwe manier van werken

Door it-oplossingen in de cloud onder te brengen, maken organisaties het zichzelf makkelijker om op een gestandaardiseerde manier te werken. Iedereen maakt namelijk gebruik van dezelfde bronbestanden en structuur, in plaats van dat ze lokaal opgeslagen processen en bestanden gebruiken. Een aanbieder van logistieke oplossingen wilde een nieuwe manier van werken introduceren en zag in de cloud dan ook dé manier om mensen snel op te kunnen leiden en binnen de afgesproken tijd was negentig procent van de werknemers ‘om’. Dit bedrijf kreeg met deze nieuwe manier van werken meer controle over zijn processen en inkoop, stroomlijnde de manier van werken en bespaarde ook nog eens twintig procent op zijn backoffice kosten.

Internationale energieleverancier: lagere ‘cost of ownership’

Soms kan motivatie zo simpel zijn als kostenreductie. Een internationale energieleverancier had een uitdagende vraag: kunnen we er met een cloudmigratie voor zorgen dat we efficiënter werken en daardoor 35 procent besparen op onze ‘cost of ownership’ voor het complete it-landschap? Een migratie naar de cloud zorgt ervoor dat je minder hard- en software in eigen beheer hebt, maar ook minder experts nodig hebt die de boel up-to-date moeten houden.

Door naar de cloud te verhuizen bespaarde dit bedrijf niet alleen de gewenste 35 procent – de organisatie werd door zijn efficiëntieslag meetbaar duurzamer, zag een impuls op de digitale beveiliging én kreeg een ‘boost’ in productiviteit.

Leverancier van consumentengoederen: automatische ‘compliance’

Als je maar groot genoeg wordt, en daardoor internationaal gaat werken, krijg je als organisatie te maken met verschillende wet- en regelgeving waar je aan moet voldoen. Deze compliance is lokaal te regelen, maar ook gecentraliseerd vanuit de cloud te besturen. Een internationale leverancier van consumentengoederen ging daarom naar de cloud: ze standaardiseerden hun internationale it-apparaten en -processen, waardoor ze kosten bespaarden, beveiliging vergrootten, de klantervaring verbeterden én compliant werden met alle relevante regelgeving voor de internationale handel.

 

Bekende uitgever entertainment: schaalbaar naar klantvraag

Als aanbieder van (digitale) content in de entertainmentindustrie moet je zorgen dat enorme bergen data foutloos en consistent bij een eindgebruiker terechtkomen. Een uitgever in de entertainmentindustrie moest data uit 19 verschillende datacenters uit de VS en UK samenbrengen en leveren. En dat terwijl de vraag naar die data schommelt met groeiende en krimpende gebruikersaantallen, en schiftingen in hun interesses. De cloud stelt dit bedrijf in staat veel flexibeler en meer schaalbaar te zijn. Dit zorgt niet alleen voor een betere klantervaring, aangezien het bedrijf op sommige businessunits tot wel 50 procent kosten bespaart.

Losstaand doel

Een digitale transformatie moet geen losstaand doel zijn, maar een instrument voor één of meerdere specifieke doelstellingen. Kosten besparen, een betere klantervaring bieden of meer operationele efficiëntie – het zijn allemaal bedrijfsresultaten die organisaties waarschijnlijk op meerdere manieren kunnen behalen. Maar het zal zelden zo snel, foutloos en voordelig gaan als met een cloudmigratie.

(Auteur Nishkam Agarwal is cloud-driven transformation lead bij Cognizant.)
Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/7449935). © Jaarbeurs IT Media.

?

 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste resellernieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.