Managed hosting door True

Mind Mansion zet vr in geestelijk gezondheidszorg in

 

Virtual reality fobie angst

Mind Mansion is een startup met als doel mensen met een fobie of angst beter en sneller te kunnen helpen. Hiervoor ontwikkelt het virtual reality (vr)-simulaties die als tool worden ingezet in de behandeling bij een geestelijke gezondheidszorginstelling. Deze keer uitgelicht: Mind Mansion

Waarom zijn jullie ooit begonnen?
Het begin van onze samenwerking is in september 2016 begonnen bij de minor Gamification Business. Hier moest een idee bedacht worden welk te maken had met onder andere gamification. Ons idee was het gebruiken van virtual reality en gamification om mensen sneller van hun angst of fobie af te helpen. Nadat we een half jaar aan dit project gewerkt hadden besloten we al vrij snel om dit door te zetten als een echt bedrijf. In het begin ging dit vrij langzaam omdat we nog allemaal studeerde, maar toen dit afgelopen was konden we er fulltime aan bouwen.

Wie zijn de mensen van Mind Mansion?
Ons core oprichtersteam bestaat uit vier oprichters, met elk een andere expertise. Jordy Senssen is media- en gamedesigner en is daarlangs breed inzetbaar. Mike de Greef houdt zich bezig met de ontwikkeling van de simulaties op het gebied van art maar ook code. Lisa Slegers zorgt voor alle marketing- en communicatieaspecten van ons bedrijf. Als laatste hebben we Melle Janssen die ervoor zorgt dat we qua business alles op orde hebben. Verder hebben we een parttime developer en een drietal stagiairs, maar we zijn zeker nog op zoek om ons team uit te breiden met meer mankracht op developmentvlak en kennis op het gebied van geestelijke gezondheidszorg.

Van welke technologieën maken jullie gebruik?
Er wordt gebruik gemaakt van virtual reality, gamification en biofeedback bij ons product. Virtual reality wordt gebruikt om de exposure-situatie naar de veilige omgeving van de behandelkamer te kunnen brengen en geeft ook als voordeel dat de omgevingen adaptief opgebouwd kunnen worden. Hierdoor kan de zorgprofessional zelf aansturen welke variabelen aanwezig moeten zijn in de simulatie. Gamification wordt gebruikt als context en motivator voor de cliënt. Ook wordt hierdoor de drempel om de angst aan te gaan verlaagd. En om de zorgprofessional zoveel mogelijk objectieve data te geven over hun behandeling gebruiken we biofeedback om via het dashboard data terug te koppelen naar de zorgprofessional.

Welke markt richten jullie op met jullie product?
Wij richten ons vooral op de instellingen in geestelijke gezondheidszorg. Hoewel een product dat zelfstandig werkt ook interessant is, vinden wij het belangrijker dat er een goede behandeling wordt gegeven. Op dit moment is het belangrijk dat daar een zorgprofessional bij is die de virtual reality-software gebruikt als de gereedschapskist die nodig is om binnen de behandeling een hogere kwaliteit te kunnen leveren en deze sneller af te ronden.

Wat hebben jullie nodig om jullie business volwassen te laten worden?
Op dit moment zijn we hard op zoek naar locaties waar onze software gebruikt kan worden door behandelaren in combinatie met cliënten of mensen met angst. Dit om onze software verder te testen en meer data te verzamelen hierover. Verder zijn we altijd geïnteresseerd om met mensen te spreken die ons verder kunnen helpen in ons bedrijf met hun netwerk, kennis of expertise.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/6797842). © Jaarbeurs IT Media.

?

 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.