Het partnerprogramma van IBM is volgens het bedrijf radicaal veranderd. Alles draait nu om competenties. In totaal zijn er 36 te behalen vaardigheden ingevoerd en er volgen er nog meer dit jaar. Ook hebben de niveaus een andere naam gekregen en is er een hoger level toegevoegd dat platinum is gedoopt.
Het mondiale partnerprogramma van IBM genaamd PartnerWorld is vanaf 1 januari 2017 volledig vernieuwd en is gebaseerd op drie pijlers: increase, maximize en strengthen. Daarnaast introduceert het bedrijf andere partnerlevels: registered, silver, gold en platinum. IBM stelt daarnaast dat partners meer ondersteuning krijgen om cognitieve en cloud-oplossingen te ontwikkelingen. Zo krijgen ze zogenaamde ‘credits’ in de cloudomgeving van IBM en toegang tot technische mkb-bedrijven.
Digitale vaardigheden
‘De markt verandert razendsnel en leiders in seniorfuncties lopen vaak achter op het gebied van nieuwe technologieën. Digitale kennis en vaardigheden vormen de ruggengraat om technische oplossingen te kunnen onderzoeken en op een verantwoorde manier aan te schaffen. Het is daarom van belang dat onze partners niet alleen begrijpen hoe technologie eindklanten kan helpen concurreren, maar ook dat ze de vaardigheden hebben om de technologie te begrijpen en daardoor klantwaarde kunnen creëren’, vertelt Jamie Mendez, directeur van IBM Partner World. Ook het online platform voor partners is veranderd. ‘We hebben een persoonlijke ingang per partner, zodat ze in één oogopslag hun partnerstatus zien. Ook kunnen we content nu op een toegankelijkere manier aan hen presenteren’ besluit ze.