Managed hosting door True

KPN zet integratie Xs4all door

 

Publiekslieveling Xs4all wordt, als het aan KPN ligt, gewoon geïntegreerd onder het KPN-merk. Dat vinden veel Xs4all-medewerkers en klanten maar niks. Volgens een laatste schrijven van het actiecomité 'Xs4all moet blijven' gaat het niet om emoties, maar om betrokkenheid. De groep gaat nu voor plan B: een crowdfunding om een alternatief te bouwen. Is er een andere uitweg uit deze soap?

Gevoel bij een merk is als Zeeuws Meisje, de bekende margarine die ooit bijna de deur uit werd gedaan door Unilever: lastig te grijpen. En omdat emoties een slechte raadgever zijn, wil het actiecomité dan ook heel duidelijk maken dat het daar níet om gaat. Betrokkenheid is het toverwoord en als het goed werkt, een belangrijke component van een merk. Lange tijd voelden iPod en iPhone-bezitters zich onderdeel van een speciale groep, daar betaalden (en betalen) ze graag meer voor. Maar ook de WRT54G-routergroepering is zo'n groep. KDE-gebruikers, LXDE-adepten, uw dorpsgemeenschap. Xs4all hoort daar volgens het comité ook bij.

De handschoenen bij het comité zijn in ieder geval sinds donderdag uit. Door middel van een persbericht met als titel 'KNP kapt geheime verkoopgesprekken XS4All af, actiecomité kondigt crowdfunding nieuwe provider aan' gaat het comité er met gestrekt been in. In het bericht wordt kort uitgelegd wat er de afgelopen maanden voor gekonkel achter de schermen heeft afgespeeld (een poging om Xs4all door KPN te laten verkopen, volgens het comité ook nodig om de benodigde honderden miljoenen voor het volledig verglasvezelen van KPN's netwerk bij elkaar te krijgen), het schuiven van de poppetjes aan de top van Xs4all (het management bij Xs4all zou inmiddels bijna geheel vervangen zijn door KPN'ers) en het prompt stopzetten van onderhandelingen over een overname met een niet nader te noemen partij.

Of u het emoties noemt, betrokkenheid of gewoon een soap, wat denkt u hierover?

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/6806460). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.