Managed hosting door True

Gebruikt u WhatsApp Business?

 

Whatsapp

Klantcontact via WhatsApp is niet altijd even praktisch. De klant moet eigenlijk in een contactlijst staan en vise versa. Inmiddels heeft Facebook een bedrijvenversie uitgegeven, WhatsApp Business. De app is nu eindelijk ook beschikbaar voor iOS. Gebruikt u dit? Of zijn er betere manieren om met de klant in contact te blijven?

Het lijkt een beetje een inkoppertje: WhatsApp is natuurlijk helemaal niet voor ict'ers. Die gebruiken Slack of iets dergelijks om in contact te blijven, ook met de klant. Althans, dat zou kunnen.

De grootste verschillen tussen de normale babbelapplicatie en de bedrijfsversie is dat gebruikers van Business een profiel met bedrijfsdetails kunnen delen, zoals het e-mailadres en het fysieke adres. Ook zijn automatische berichten in te stellen, zoals in het weekend of 's nachts als de toko niet wordt bemand. 

De dienst moet niet verward worden met de WhatsApp Business api, want daar kan veel meer mee. Deze telefoonapp is niet handig voor grote bedrijven met tienduizenden reageerders per dag. Voor die api mag u trouwens wel in de buidel tasten.

Wat zijn in uw ogen handige manieren om met klanten in contact te blijven?

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/6646073). © Jaarbeurs IT Media.

?

 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.