Actebis lanceerde onder de naam Actebis24 haar nieuwe online bestelsysteem. Klanten kunnen via het systeem 24 uur per dag producten bestellen en mogen rekenen op kortingen.
Actebis24 is ontwikkeld als vervanger van het oude online ordersysteem, Direct Order. 'De wensen van resellers op het gebied van e-commerce zijn in de loop der tijd veranderd, en daarom is het systeem vernieuwd en voorzien van meer features,' vertelt Melanie Dokkum namens Actebis.
Het is nu voor resellers gemakkelijker om online bestellingen te plaatsen. Een nieuwe functie is bijvoorbeeld de 'bel mij terug'-optie en, nog aantrekkelijker voor resellers, de mogelijkheid producten te zoeken tegen een vooraf aangegeven inkoopprijs.
De site is exclusief voor resellers, die, na het intypen van een klantnummer en wachtwoord, direct hun gepersonaliseerde productprijzen zullen aantreffen. De klant kan zijn favoriete producten opslaan en zijn boodschappenlijsten bewaren. Hierdoor plaatst hij zijn bestellingen sneller en voordeliger. Deze prijzen zullen lager zijn dan niet-online geboekte orders en ook de orderkosten zijn lager. 'In feite berekenen we de besparingen door die wij realiseren doordat de reseller online koopt,' legt Dokkum uit.
In Actebis24 wordt aangegeven of een product op voorraad is of niet. Er worden volgens Dokkum geen exacte voorraadcijfers aan gehangen omdat in de praktijk moeilijk te garanderen is dat een product dat via internet wordt besteld, niet net aan de telefoon verkocht is. Wel voegt ze eraan toe dat 'bij onvoldoende of geen voorraad de klant door de voor e-commerce verantwoordelijke account manager opgebeld wordt'. Tijdens dit gesprek wordt meteen een alternatief product aangeboden.
De eerste reacties op de site, die is ontwikkeld door het e-commerce team van het Actebis-hoofdkantoor in Duitsland, zijn volgens Melanie Dokkum positief. 'Klanten zijn erg enthousiast over de snelheid van het systeem en het gemak waarmee de producten te bestellen zijn.'
Lees verder in CRN nr. 04